برنی سندرز: ۵۰۰ هزار آمریکایی در خیابان‌ها می‌خوابند

کدخبر: 2354109

سناتور ایالت ورمونت آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد دولت، اعلام کرد وضعیت نابسامان اقتصادی، فقر، بیکاری و بی‌خانمانی در این کشور پیش از شیوع کرونا نیز وجود داشته است.

سناتور برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت آمریکا در سنا، بار دیگر سوءمدیریت و بی‌کفایتی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا را هدف انتقاد قرار داد.

سناتور سندرز در پیامی توئیتری یادآور شد وضعیت دشوار اقتصادی در آمریکا پیش از بحران شیوع کرونا نیز وجود داشته است. سناتور ایالت ورمونت در این پیام یادآور شد: تا پیش از این بحران، ده‌ها میلیون نفر بیمه درمانی نداشتند. حدود ۴۰ میلیون نفر در فقر زندگی می‌کردند. ۵۰۰ هزار نفر در خیابان‌ها می‌خوابیدند.

سندرز افزود: ما نمی‌توانیم به حالت عادی قبل برگردیم. ما باید رو به جلو برویم و اقتصادی بسازیم که برای همه کار کند.

پیشتر سناتور کریس مورفی نیز در پیامی توئیتری از سیاست‌های دولت آمریکا در بخش بیمه درمانی همزمان با شیوع ویروس کرونا، انتقاد کرد. همچنین جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی پیامی در حساب توئیتری خود از تصمیم دولت آمریکا درباره لغو بیمه سلامت میلیون‌ها آمریکایی شدیدا انتقاد کرد.

خبرگزاری فرانسه پیش‌تر گزارش داد در دوران شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم آمریکا نگرانی دیگری نیز دارند و آن هم پرداخت هزینه‌های درمان این بیماری در صورت ابتلاست.

در سال ۲۰۱۰ و در دوره دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، قانون خدمات بهداشتی برای همگان تصویب شد که باعث شد ۴۶.۷ میلیون نفر از جمعیت بدون بیمه این کشور کاهش یابد، اما با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در دو سال اخیر بار دیگر بر تعداد شهروندان آمریکایی که هیچ‌گونه بیمه درمانی ندارند افزوده شد و اکنون بیش از ۲۷ میلیون نفر از شهروندان این کشور هیچ‌گونه بیمه درمانی ندارند.

آخرین آمار‌ها از آمریکا حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۱ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر رسیده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: