الکاظمی فتنه‌ها علیه حشدالشعبی را ناکام گذاشت

کدخبر: 2354097

عضو پارلمان عراق گفت که دیدار نخست وزیر جدید عراق با رئیس سازمان الحشد الشعبی و سخنان او در تمجید این نیروی ملی توطئه‌ها را ناکام گذاشت.

«احمد الکنانی» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تاکید کرد که آنهایی که تصور می‌کردند، نخست وزیر جدید عراق الحشد الشعبی را هدف می‌گیرد، اشتباه کردند و بزرگ‌ترین شاهدش هم بازدید او از مقر سازمان الحشد الشعبی بود.

وی افزود: «طرف‌هایی داخلی و خارجی درصدد مشکل تراشی و فتنه انگیزی میان فرمانده کل نیروهای مسلح و الحشد الشعبی هستند، اما آنها در این خصوص اشتباه کردند. الحشد الشعبی نظیر دیگر تشکیلات امنیتی تجزیه عراق را ناکام گذاشت و جانفشانی بزرگی را برای ثبات کشور نشان داد».

وی افزود: «نیروهای الحشد الشعبی همواره در معرض این اتهام هستند که به کشوری مشخص وابسته هستند یا واحدهای نظامی آن وابسته به طرف‌هایی سیاسی است، اما الحشد با سند و مدرک ثابت کرد که یک نیروی ملی محض است».

نخست وزیر جدید عراق روز شنبه با حضور در دفتر الحشد الشعبی تاکید کرد که نیروی الحشد الشعبی افتخار مردم عراق است.

وی که در آنجا یونیفورم الحشد الشعبی را که از فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی هدیه گرفته بود، به تن کرد، گفت:«من مفتخرم که لباس الحشدالشعبی را به تن می‌کنم و حمایت از این نیروها وظیفه اصلی ما خواهد بود».

الکاظمی افزود: «ماده شماره ۴۰ الحشد الشعبی عراق که در سال ۲۰۱۶ تصویب شده، چارچوب قانونی است که از شما دفاع می‌کند و قدرت دولت وقتی است که با قوانین و ملت خود هماهنگ باشد».

وی با تاکید بر اینکه رشادت‌های الحشد الشعبی در خاطر مردم عراق جاودانه خواهد شد، گفت: الحشد الشعبی در پاسخ به فتوای مرجعیت دینی آیت الله سیستانی شکل گرفت و نباید از مقام و جایگاه شهدای این نیرو کاسته شود.

الکاظمی با اشاره به برخی تحرکات برای فتنه انگیزی میان الحشد الشعبی و حاکمیت عراق تاکید کرد که این تردیدها باید متوقف شود.

این نخستین دیدار الکاظمی با فرماندهان الحشد الشعبی از زمان تصدی نخست وزیری جدید عراق است.

الحشد الشعبی در ژوئن سال ۲۰۱۴ به فرمان مرجعیت عالی عراق تاسیس شد و از بیش از ۴۲ تیپ تشکیل شده که در قالب نیروهای مسلح این کشور در جنگ علیه تروریسم همکاری می‌کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: