پکن: هنوز برای شناسایی منشأ کرونا زود است

کدخبر: 2354082

سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی یک کنفرانس خبری تصریح کرد که هنوز برای آغاز تحقیقات درباره منشأ شیوع کرونا زودهنگام است.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران تصریح کرد که هنوز برای آغاز بررسی و تحقیقات، منشأ شیوع بیماری همه‌گیر کرونا زودهنگام است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وی ادامه داد که تعداد زیادی از کشورهای جهان همچنان بر این باورند که این بیماری همه‌گیر هنوز به پایان نرسیده است.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای جداگانه ای نوشت که «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین قرار است طی یک ویدئو کنفرانس به مناسبت مراسم افتتاحیه مجمع جهانی بهداشت که قرار است امروز برگزار شود، در خصوص بیماری کرونا سخنرانی کند.

در حالیکه مقام‌های آمریکایی پیش از این بدون هرگونه سند و مدرکی مدعی بودند که ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر «ووهان» چین ساخته شده، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با عقب‌نشینی از ادعاهای پیشین خود در مصاحبه با رادیوی رسانه «بریت‌بارت» گفت: «می‌دانیم که [شیوع] این [ویروس] از شهر ووهان شروع شده است، اما نمی‌دانیم از کجا یا از چه کسی، و این‌ها چیزهای مهمی هستند».

طبق آمار و ارقام منتشر شده، دستکم چهار میلیون و 820 هزار و 347 نفر از مردم سراسر جهان تاکنون به کروناویروس آلوده شده‌اند و 316 هزار و 967 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند. ایالات متحده آمریکا همچنان با حدود 90 هزار قربانی و نزدیک به یک میلیون و 500 هزار مبتلا، در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا قرار دارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: