وزیر بهداشت آمریکا: کشور در برابر کرونا ضعیف شده است

کدخبر: 2354050

وزیر بهداشت آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «‌سی‌ان‌ان» با اشاره به اینکه آمریکا نسبت به کشور‌های دیگر در جهان میزان نامتناسبی از انواع بیماری‌ها را در خود دارد، گفت ناسالم بودن آمریکایی‌ها دلیل بالارفتن تلفات ناشی از کروناست.

«الکس ایزار»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا، روز گذشته (یک‌شنبه)، در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمار بالای تلفات ناشی از ویروس کرونا در آمریکا را خطر بیماری‌های دیگر دانست.

به نوشته وبگاه «ایندیپندنت»، ایزار در پاسخ به این پرسش مجری شبکه سی‌ان‌ان که چرا آمریکا به طور نامتناسبی آمار تلفات بالایی را در مقایسه با دیگر کشور‌ها دارد، گفت، دلیل این است که درصد بالای بیماری‌ها در میان مردم آمریکا، آنها را در خطر ابتلا به دیگر بیماری‌ها مانند بیماری کرونا قرار می‌دهد.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «میزان بالای گسترش بیماری‌ها در میان مردم آمریکا، که شامل حال افرادی در برخی جوامع ما به خصوص آفریقایی‌آمریکایی‌ها و جوامع اقلیت را در خطر بیشتری قرار می‌دهد، زیرا این بیماری‌ها، زمینه‌ای هستند.»

وی در پاسخ به این پرسش مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان که آیا او مردم آمریکا را مقصر چنین سبک زندگی می‌داند، گفت: «ما عواملی در آمریکا داریم که می‌توانند به بیماری‌های دیگر تبدیل شوند، عواملی مانند، چاقی، دیابت و فشار خون، این حقیقت را نشان می‌دهند که ما خودمان را برای بیماری‌های دیگر در خطر قرار می‌دهیم.»

ایزار همچنین در صحبت‌های خود با سیاست‌های مختلف تست (کرونا) در کشور‌های مختلف اشاره کرد و گفت، سیاست‌های مختلف در انجام تست بیماری کرونا، آمار‌گیری تعداد مبتلایان به این بیماری را سخت می‌کند.

به گزارش وبگاه worldometers، تاکنون تعداد مبتلایان در آمریکا 1 میلیون و 527 هزار و 664 نفر بوده است که از این تعداد 90 هزار و 976 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: