مقتدی صدر به اقدام اتحادیه اروپا واکنش نشان داد

کدخبر: 2354047

رهبر جریان صدر در عراق به اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنسگراها در خاک این کشور واکنش شدیدی نشان داد.

مقتدی صدر در توییتی نوشت که وی در گذشته درباره این کارها هشدار داده بود.

صدر تصریح کرد: ما قبلا درباره این مسئله هشدار داده بودم. این اقدام صادرات گناه و الحاد و عادت های زشت جوامع غربی ولنگار به جوامع اسلامی محافظه کار ما است.

وی با اشاره به اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا با مشارکت سفارتخانه های انگلیس و کانادا در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در خاک عراق در ماه مبارک رمضان و کوران شیوع کرونا افزود که منتظر اقدامی است که دولت عراق در قبال این نقض آشکار قوانین عراق و عرف و ادیان این کشور انجام خواهد داد.

صدر درباره همجنسگرایان گفت: آنها گروهی بیمار روانی هستند که نیازمند درمان و هدایت هستند، ولی ما هرگز اجازه تعرض به مبانی همه ادیان آسمانی و نه فقط دین اسلام را نخواهیم داد.

رهبر جریان صدر عراق خواستار پاسخی قاطع به این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در خاک عراق شد.

وی همچنین از پارلمان عراق خواست تا برای مجازات عاملان و تلاش برای عذرخواهی آنها در سریعترین زمان ممکن و جلوگیری از وقوع مجدد آن به صورت پیگیر وارد عمل شود.

وی همچنین از سفارتخانه های عراق در کشورهای یاد شده خواست تا پرچم های "محمد رسول الله"، "عیسی روح الله" و "موسی کلیم الله" را بر بالای سفارتخانه کنسولگری ها در آنجا برافرازند.

صدر همچنین تاکید کرد: ما از نماینده حوزوی و سیاسی خود می خواهیم تا فوری یادداشت اعتراض شدید الحنی را به نمایندگی اتحادیه اروپا در بغداد ارسال کند.

وزارت خارجه عراق برافراشته شدن پرچم همجنسگراها در نمایندگی اتحادیه اروپا و برخی از نمایندگی های خارجی دیگر در بغداد را محکوم کرد زیرا نقض ارزش ها و عرف اجتماعی و دینی عراق به شمار می رود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: