دولت جوان حزب الهی و یک خطای راهبردی

کدخبر: 2354042

بنظر می رسد رهبری با توجه به همین آسیب، امسال به شاخص های دولت جوانان انقلابی پرداخته اند و فراتر از سن وسال به مختصاتی که می توان یک فرد و دولت را دولت جوان حزب الهی نامید اشاره کردند.

نسیم آنلاین ؛ جعفر برزگر: برخی معضلات ساختاری به همراه مشکلاتی که به حسب علل و عوامل مختلفی در مقاطع گوناگون ایجاد گشته باعث شده وضعیت اداره جامعه و مسئولان حاضر بر مصدر امور، با وضعیت درخور نظام جمهوری اسلامی فاصله زیادی داشته باشد.

دوست و دشمن تردیدی ندارد که جمهوری اسلامی علرغم همه مشکلات، تحریم ها کارشکنی ها، تحمیل جنگ و.. توانسته کارنامه درخشانی نسبت به رژیم منحوس پهلوی از خود بر جای بگذارد. این در حالی است که رژیم پهلوی به لطف وادادگی در مقابل غرب درآمدهای سرشار نفت و حمایت های ابر قدرت ها را پشت سر خود داشت با این وجود طبق اذعان برجسته ترین کارشناسان تاریخ معاصر ایران، خدمات شاه در بهترین حالت فراتر از تهران نمی رفت.

در مقابل آن همه حمایت، نظام مقدس جمهوری اسلامی به جرم پاسداشت استقلال خواهی ملت ایران همه نوع فشار و تحریم ممکن را در طول چهل سال گذشته تحمل کرده با این حال امروزه ظاهر شهرها و روستا دگرگون شده و خدمت رسانی به نقاط مختلف کشور تحقق پیدا کرده است. در این زمینه مفصل می توان نوشت که فعلا در این مقال، فرصت آن نیست.

با همه این خدمات مشکلاتی وجود دارد اما فراتر از این سختی ها این نکته مهم است که هیچ مشکلی در ایران وجود ندارد که قابل حل نباشد و برای حل این مشکلات هم پرچمدار و راهنمایی است که مسیر را نشان میدهد.

رهبر فرزانه انقلاب در دو سال گذشته در دیدار با جوانان دانشجو و آرمان خواه در پاسخ به مشکلات و برخی نقد ها که با تایید ایشان هم همراه شد راه حل را بر آمدن «دولت جوان حزب الهی» بیان کردند.

از سال گذشته که این بحث مطرح شده و امسال هم که حضرت آقا دوباره ضرورت برامدن دولت جوان انقلابی را مطرح کردند شوربختانه آسیب هایی در پرداخت به این مسئله در بین جریان مومن به انقلاب دیده می شود که دل هر علاقه مندی به نظام را می لرزاند که مباد این آسیب ها باعث شود َعلم و پرچم هدایت آقا در غبار این آسیب ها دیده نشود و منجر به طی مسیر خطا توسط مردم شود.

با توجه به تجربه سال گذشته بیم آن می رود که امسال هم این آسیب ها تکرار شود. گرفتار شدن در مصادیق و عبور کردن ازشاخص هایی است که مدنظر حضرت آقا و باید آن شاخص ها مورد توجه قرار گیرد همان آسیبی است که سال گذشته بعد از صحبت های رهبری بروز پیدا کرد و امسال دلسوزان باید مانع تکرار این آسیب شوند.

به بیان ساده نباید جریان مومن به انقلاب همانند سال گذشته شروع به بحث سر این مسئله کند که منظور آقا از دولت جوان حزب الهی چه کسی بود آیا منظور آقا به فرد الف بود یا فرد ب و طرفداران این شخصیت ها شروع به بحث و مجادله بی پایان در این زمینه کنند که این بحث ها عایدی برای مردم و انقلاب ندارد.

از سوی دیگر این نوع مواجهه با فرمایش رهبر انقلاب تقلیل رهنمود ایشان برای رفع مشکلات است. همچنین باید توجه داشته باشیم که شان رهبری اجل از این امر است که بحث ها را معطوف به یک فرد خاص کند. بنابراین رهبری به دنبال جا انداختن یک منش و روش و اعتقاد در اداره کشور است نه یک فردی که با امدن او همه مشکلات حل شود.

بنظر می رسد رهبری با توجه به همین آسیب، امسال به شاخص های دولت جوانان انقلابی پرداخته اند و فراتر از سن وسال به مختصاتی که می توان یک فرد و دولت را دولت جوان حزب الهی نامید اشاره کردند.

رهبری سال گذشته در دیدار دانشجویان در همین زمینه فرمودند: جوانان از ۲۲ ساله تا ۴۰ ساله می توانند در نظام مدیریت کشور تحول ایجاد کنند...زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی فراهم کنید. ...بنابر‌این، اگر چنانچه ان‌شاءالله شما جوانها با این حرکتها پیش بروید و زمینه را برای روی کار آوردن یک دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید، بنده معتقدم که بسیاری از این نگرانی‌های شما و دغدغه‌های شما و غصّه‌های شما پایان خواهد پذیرفت؛ این غصّه‌ها هم البتّه فقط مخصوص شماها نیست.

رهبری امسال هم در دیدار با دانشجویان در با تاکید دوباره بر ضرورت تشکیل دولت جوان انقلابی در توضیح بیشتر منظور خود از این نوع دولت فرمودند: مکرر گفته ام که به چنین دولتی معتقد و امیدوارم اما معنای این حرف صرفاً این نیست که یک جوان سی و چند ساله رئیس دولت باشد بلکه معنای دولت جوان و حزب اللهی یک دولت پای کار، آماده و با نشاط است که علاج مشکلات است و می تواند کشور را از راههای دشوار عبور دهد. ...برخی در سنین بالا نیز به معنایی جوان و پر تلاش و با نشاط هستند، مانند شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی که بیشتر از ۶۰ سال داشت اما اگر شهید نمیشد، او را تا ده سال دیگر نیز در همان مسئولیت حفظ می کردم.

فرمایشات امسال رهبر انقلاب به وضوح مشخص کرد که مقصود آقا از دولت جوان حزب الهی یک منش و اعتقاد و باور در اداره کشور است. بنابراین جریان انقلاب باید توان خود را برای تبدیل کردن این مسئله به مطالبه عمومی و شناخت و تبیین ویژگی های چنین دولتی که رهبری هم به آن ها اشاره کردند اختصاص دهد.

تردیدی نیست که مشغول شدن به مصداق یابی باعث بر زمین ماندن مطالبه رهبری و استمرار همین خط مدیریتی است که در حال حاضر بر کشور مدیریت کند بنابراین شاخص ها را تبیین کنیم مصادیق خود به خود متناسب با این شاخص ها غربال خواهند شد. فراموش نکنیم حاج قاسم های بالای ۶۰ سال هم مصداق دولت جوان حزب الهی و انقلابی است.

ارسال نظر: