نتانیاهو: الحاق اراضی کرانه باختری باید در کابینه جدید انجام شود

کدخبر: 2353981

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه پارلمان این رژیم گفت باید طرح اشغال اراضی کرانه باختری در کابینه جدید این رژیم انجام شود.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه پارلمان این رژیم که به مناسبت تشکیل کابینه جدید در حال برگزاری است، گفت مردم کابینه وحدت می‌خواهند و این چیزی است که امروز به دست خواهند آورد.

وی افزود کابینه جدید باید اراضی کرانه باختری را ضمیمه کند. نتانیاهو مدعی شد قانون رژیم صهیونیستی باید کرانه باختری را هم شامل شود، زیرا چنین اقدامی صلح را نزدیک‌تر می‌کند.

نتانیاهو در ادامه از حمایت آمریکا از چنین اقدامی تمجید کرد و افزود اما این رژیم باید برای دفاع از خود تنها به خودش متکی باشد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تاریخ مقرر برای نشستن «بنی گانتز» بر کرسی نخست‌وزیری این رژیم را ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آبان ۱۴۰۰) اعلام کرد.

بنی گانتز هم بعد از نتانیاهو سخنرانی کرد و گفت کابینه جدید به بدترین بحران تاریخ این رژیم پایان می‌دهد. او خواستار پایان «دوره تحریک» و آغاز «دوره آشتی» شد. گانتز همچنین مدعی شد که این کابینه‌ای است که همه مردم خواستار آن هستند.

وی در ادعایی تصمیم نتانیاهو برای همکاری با او و تعیین تاریخی برای در دست گرفتن چرخشی قدرت را «شجاعانه و مهم» توصیف کرد.

شماری از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی حین صحبت‌های نتانیاهو در مراسم تحلیف، چندین بار با یادآوری جرم‌هایش، از او انتقاد کردند. نتانیاهو به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم است.

پس از برگزاری سه دور انتخابات، گانتز و نتانیاهو چندی پیش بر سر تشکیل کابینه چرخشی به توافق رسیدند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: