عضو فتح: رهبری فلسطین در پی تحریم آمریکاست

کدخبر: 2353971

عضو جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین اعلام کرد تشکیلات خودگردان در آینده تصمیماتی مهم می‌گیرد که اولین آن‌ها تحریم آمریکا به علت حمایت‌هاش از تل‌آویو خواهد بود.

عباس زکی، عضو مرکزی جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح) در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه اعلام کرد تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست آینده خود تصمیمات مهم و قاطعی اتخاذ خواهد کرد که اولین آن‌ها تحریم آمریکا خواهد بود.

او گفت: با توجه به تداوم یورش‌های شهرک نشینان و اسرائیل به اراضی ما با پشتیبانی کامل آمریکا، رهبری فلسطین در نشست آینده خود قطعا تدابیر و اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد و اولین تصمیم در نشست آینده تحریم کامل آمریکا خواهد بود.

این عضو فتح افزود: بر اساس تصمیمی که گرفتیم دشمن نخست و اصلی ما آمریکاست و زمانی که روابط با آمریکا را قطع کنیم از برادران و کشور‌های عربی هم دعوت خواهیم کرد روابط خود را با آمریکا قطع کنند، چون بر اساس تصمیمات اجلاس سران عرب در سال ۱۹۸۰ در امان و ۱۹۹۰ در بغداد هر کشوری که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد روابط با آن قطع خواهد شد و این یک تصمیم عربی است که به اتفاق ارا گرفته شد.

زکی تاکید کرد: تشکیلات خودگردان از سال ۲۰۱۵ تصمیماتی درباره لغو به رسمیت شناختن اسرائیل و قطع رابطه با آن گرفته است، اما این تصمیمات تاکنون اجرایی نشد.

او افزود: در پاسخ به اقدامات اسرائیل به نقض همه توافقنامه‌ها و تفاهمات، قرار بود نشست تشکیلات خودگردان با حضور همه احزاب و گروه‌های فلسطینی از جمله نمایندگان حماس و جهاد اسلامی برای اتخاذ تصمیمات لازم گرفته شود و آخرین اهرم در این نشست پس گرفتن تصمیم به رسمیت شناختن اسرائیل و توقف اشکال مختلف همکاری و هماهنگی با اسرائیل و بسیاری از اقدامات دیگر است.

عضو مرکزی جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین اضافه کرد: اگر رهبری فلسطین (تشکیلات خودگردان) در اتخاد تدابیر و اقدامات مناسب برای مقابله با ادامه اشغالگری اسرائیل عجله نکند، کنترل اوضاع دشوار خواهد شد.

زکی در ادامه مصاحبه با وبگاه خبری ارم نیوز گفت: تصمیم اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی کارآسانی نخواهد بود، چون جهانی به غیر از آمریکا با این تصمیم اسرائیل مخالف است و اتحادیه اروپا در این باره تاکید کرده است که اقدامات اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

او اشاره کرد: اسرائیل نیز به خوبی می‌داند اگر ملت فلسطین امید خود را از دست بدهد دست به کار‌های خارق‌العاده‌ای خواهد زد.

این عضو جنبش فتح در ادامه گفت: اسرائیل می‌خواهد تشکیلات خودگردان در کرانه باختری رود اردن و جنبش حماس در نوار غزه باقی باشند، چون در سایه این شکاف و تجزیه آینده‌ای برای فلسطینی‌ها نخواهد بود.

زکی با تاکید بر لزوم ابطال این قانون اسرائیل، گفت: باید به دنبال انجام ماموریت‌ها و اولویت‌های ما باشیم. اما آمریکا و اسرائیل همچنان خواهان ابقای این شکاف و دودستگی در میان فلسطینی‌ها (کرانه باختری رود اردن و نوار غزه) هستند، چون این وضع به نفع اجرای طرح‌های آنان است.

با تصمیم محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نشست این تشکیلات که قرار بود شنبه شب برگزار شود، به تعویق افتاد. قرار بود در این نشست اقدامات رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی و اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم برای مقابله با آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: