ترامپ از تصمیم جدیدش گفت

کدخبر: 2353920

رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال احیای بخشی از حمایت‌های مالی این کشور به سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه اعلام کرد در حال بررسی پیشنهادهای مختلفی برای از سرگیری بخشی از حمایت مالی واشنگتن به سازمان جهانی بهداشت است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت یکی از پیشنهادهای تحت بررسی، احیای ۱۰ درصد از سطح حمایت مالی گذشته به سازمان جهانی بهداشت است.

با این حالی وی تاکید کرد که هنوز هیچ تصمیمی برای احیای کمک به این سازمان نگرفته و همچنان حمایت مالی واشنگتن به بهداشت جهانی معلق است.

رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ چهاردهم آوریل و به بهانه جانبداری سازمان جهانی بهداشت از چین در موضوع شیوع ویروس «کووید۱۹»، تمام حمایت مالی کشورش به این سازمان را قطع کرده بود.

شبکه «فاکس‌نیوز» روز گذشته با استناد به پیش‌نویس نامه‌ای گزارش کرده بود که دولت ترامپ مجبور است تا به اندازه سهم چین، به سازمان جهانی بهداشت بودجه تعلق دهد. (جزئیات بیشتر)

سازمان جهانی بهداشت تمامی اتهامات دولت ترامپ را رد کرد و چین نیز بارها اعلام کرده که در زمینه اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا شفاف و باز عمل کرده است.

ترامپ همواره به دنبال کاهش حضور آمریکا در نهاد‌های مختلف سازمان ملل بوده است. در اکتبر سال ۲۰۱۷، آمریکا از یونسکو و بعد در ژوئن سال ۲۰۱۸ از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد.

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «یو اس نیوز»، ایالات متحده بزرگترین تأمین کننده بودجه سازمان جهانی بهداشت محسوب می‌شود و اگر طبق آنچه که فاکس‌نیوز گزارش کرده، قرار باشد به اندازه سهم چین ، به این سازمان بودجه تعلق دهد، میزان مشارکت جدید آمریکا حدود یک دهم از بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری خواهد بود که هرسال به این نهاد بین‌المللی تخصیص می‌داده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: