اروپا وارد بزرگ‌ترین دوره رکود شده است

کدخبر: 2353918

تعطیلی‌ها و اعمال محدودیت‌های کرونایی اقتصاد اروپا را وارد بدترین رکود خود کرده است.

روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت: فرانسه، آلمان و ایتالیا وارد رکود اقتصادی شدند.

روزنامه دیلی میل در ادامه نوشت: شیوع ویروس کرونا در اروپا باعث شده است که حوزه اروپا با بزرگ‌ترین رکود کاهش از زمان اعلام ارز واحد در این منطقه مواجه شود و در این دوران فرانسه، آلمان و ایتالیا اوضاع اقتصادی مطلوبی را تجربه نمی‌کنند.

آمار‌های منتشر شده درباره وضع اقتصادی کشور‌های اروپایی بعد از اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه برای مقابله با شیوع کرونا، میزان تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا را در سراسر قاره اروپا نشان می‌دهند. اقتصاد حوزه یورو در سه ماهه اول سال جاری حدود سه ممیز هشت دهم درصد کاهش یافته است که از سال ۱۹۹۵ و از زمان اعلام ارز واحد برای منطقه اروپا تاکنون بی سابقه بوده است.

آلمان به عنوان قدرتمندترین اقتصاد حوزه یورو یکی از کشور‌هایی این منطقه است که به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن با رکود مواجه شده است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری حدود ۲/۲ درصد کاهش یافته که از زمان رکود بزرگ تاکنون این میزان کاهش اقتصادی در این کشور بی سابقه بوده است.

«جک آلن رِینولدز» از کارشناسان موسسه «"کپیتال اکونومیکس» گفت آمار‌ها و ارقام رشد اقتصادی آلمان نشان می‌دهند که شیوع ویروس کرونا به شدت اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (یکشنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۷۲۰ هزار و ۱۹۶ نفر افزایش یافته است. پس از شیوع این بیماری افراد بسیاری در کل جهان کار خود را از دست داده و مشاغل بسیاری نیز اعلام ورشکستگی کردند. کارشناسان اعلام کرده‌اند برای بازگشت اقتصاد به زمان قبل از شیوع کرونا سال‌ها زمان نیاز است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: