مصطفی الکاظمی یونیفرم حشد شعبی را بر تن کرد

کدخبر: 2353913

نخست وزیر عراق که برای بازدید به مقر الحشد الشعبی در بغداد رفته بود، یونیفرم حشد شعبی را بر تن کرد و در سخنانی بر حمایت قوی از هیئت حشد شعبی عراق تاکید کرد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که برای بازدید به مقر الحشد الشعبی در بغداد رفته بود، یونیفرم حشد شعبی را بر تن کرد و درسخنانی بر حمایت قوی از حشد شعبی تاکید کرد.

تصاویری که از بازید وی از مقر حشد شعبی در بغداد منتشر شده است، مصطفی الکاظمی را در حال پوشیدن یونیفرم حشد شعبی عراق، نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، این اولین باری است که نخست وزیر عراق با یونیفرم الحشد الشعبی ظاهر می شود و نخست وزیران قبلی یعنی حیدر العبادی و عادل عبدالمهدی این کار را نکرده بودند.

الکاظمی در جریان بازدید از مقر حشد شعبی عراق گفت: ما در آستانه حمله نهایی برای ریشه کنی داعشی که دنبال تجدید سازمان بازماندگانش است، قرار داریم. رزمندگان حشد شعبی در راس این حمله در کنار ارتش و دیگر نیروهای مسلح هستند. قانون شماره ۴۰ حشد شعبی صادره در سال ۲۰۱۶ چارچوب قانونی است که حامی شماست و ما از آن دفاع می کنیم. این حشد، حشد وطن است که جانفشانی های آن و شهدایش در یاد و خاطره عراقی ها جاودان خواهند ماند.

وی افزود: برخی اصوات گوشخراش به دنبال ایجاد شکاف میان حشد و دولت است و این تشکیک باید متوقف شود. الحشد الشعبی بر اساس فتوای آیت الله سیستانی مرجعیت دینی عراق تاسیس شده و هر گونه بی حرمتی و نادیده گرفتن شهدای آن از سوی هر طرفی که باشد کاملا مردود است.

نخست وزیر عراق بر حمایت از حشد شعبی در چارچوب قانونی و رسمی تاکید کرد و قول دیدارهای آینده را داد از نیازهای آنها اطلاع یابد و عملیات نظامی علیه تروریستهای داعش را هماهنگ کند.

گفتنی است که رسانه های عراقی ساعتی قبل از بازدید مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از مقر حشد شعبی در بغداد و دیدار وی با فالح الفیاض رئیس حشد شعبی خبر داده بودند.

شایان ذکر است که چندی قبل، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در واکنش به شهادت گروهی از رزمندگان حشد شعبی در مقابله با تروریست‌های داعش طی صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: با نهایت غم و اندوه و البته افتخار، خبر شهادت قهرمانان حشد شعبی را که در راه دفاع از وطن و مبارزه با تروریست‌های داعش جان خود را فدا کردند دریافت کردیم. ما شهادت این قهرمانان را به ملت عراق و خانواده‌های شهدا تسلیت گفته و قول می‌دهیم که گروه‌های تروریستی را هرکجا فرار کنند پیدا کنیم و پایان آنها به دست قهرمانان عراقی نزدیک است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: