مازندران همچنان روی موج کرونا

کدخبر: 2353893

در حالی همه‌گیری ویروس کرونا درمازندران همانند اکثر استان‌های کشور وارد چهارمین ماه می‌شود که این خطه شمال کشور به عنوان یکی از شش استان دارای بالاترین بیماران مبتلا به کرونا، همچنان روی موج اول شیوع این ویروس قرار دارد.

اگرچه آمار بیماران کرونایی در استان مازندران از سوم فروردین ماه سال گذشته تاکنون با پشت سر گذاشتن پیک اول این ویروس روند نزولی به خود گرفت و ۶۰ تا ۷۰ درصد از تخت های اختصاصی به این بیماری نیز خالی شد ، ولی بررسی آماری بیماران مبتلا روزانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان نشان می دهد که این خطه شمال کشور همچنان روی موج اول ویروس کرونا قرار دارد.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران یکی از دو دانشگاه علوم پزشکی این خطه شمال کشور در دو هفته اخیر ( ۱۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ) به طور میانگین روزانه بیش از ۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های این دانشگاه بستری شدند و روزانه به طور میانگین ۷۰ نفرنیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. مازندران در موج اول کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت : اگرچه این استان روند کاهش ابتلا به ویروس کرونا را طی می کند، ولی همچنان در بین یکی از استان های دارای بالاترین بیماران مبتلا به کرونا قرار دارد.

دکتر سید عباس موسوی افزود : برداشتن برخی محدودیت ها از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در سطح استان های کشور از جمله مازندران به معنای رفع شدن خطر ابتلا به این بیماری نبوده و هرگونه رفتار پرخطر و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم می تواند استان مازندران را به پیک بیماری برگرداند و باردیگر مسولان را به ناچار به برقراری محدودیت های گذشته با شدت بیشتری بکند.

وی از مردم خواست تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از هرگونه عادی سازی رفتارها بر خلاف توصیه های بهداشتی و درمانی پرهیز کنند و این رویه تا شکست ویروس کرونا باید ادامه یابد.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه با شناسایی دو بیمار از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از دو دانشگاه علوم پزشکی در استان مازندران شیوع یافت و طبق آخرین گزارش دو دانشگاه که روز گذشته منتشر شد هم اکنون ۳۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که ۳۰۴ بیمار در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۶۳ نفر نیز در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل تحت درمان قرار دارند.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۱۳ بیمار در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری و همین مدت نیز ۷۱ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان تحت پوشش علوم پزشکی مازندران و ۱۳ بیمار از دانشگاه بابل مرخص شدند. تاکنون ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید.

بر اساس این گزارش ها تاکنون ۹۱ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۸۰ درصد مبتلایان است. ۲۷۲۷ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: