هلی‌برن بالگرد‌های ناشناس در مناطق حضور داعش در عراق

کدخبر: 2353879

نماینده پارلمان عراق اعلام کرد بالگرد‌های ناشناس مدتی است در مناطق حضور تروریست‌های داعش فرود می‌آیند و به احتمال زیاد سلاح و تجهیزات به دست تروریست‌ها می‌رسانند.

جاسم الجبارة، عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از پرواز‌های ناشناس برای حمایت از تروریست‌های داعش در عراق خبر داد و از دولت خواست هر چه سریعتر برای پی بردن به ماهیت این هواپیما‌ها اقدام کند.

وی گفت: هلی‌برن هواپیماهای باری و بالگرد‌های ویژه حمل تسلیحات و تجهیزات نظامی در مناطقی که تروریست‌های داعش در آن حضور دارند دیده شده که حتی با چشم غیر مسلح نیز قابل رؤیت بوده ‌است.

نماینده عراقی افزود: این پرواز‌ها مدتی است انجام می‌شود و مناطقی که دیده شده‌اند هر از گاهی مورد حمله هوایی ارتش قرار می‌گیرد و این یعنی تروریست‌های داعش در آنجا حضور داشته‌اند.

وی فرود مستمر هواپیما‌های ناشناس در مناطق مختلف عراق را یادآور حمایت از تروریست‌ها در سال ۲۰۱۴ و حوادثی که پس از آن رخ داد دانسته است و خواستار بررسی این موضوعات شد که کدام طرف غربی پشت پرده این اقدامات است و چه کسی تصمیم گرفته تروریست‌ها را مسلح کند.

عضو فراکسیون امنیت و دفاع عراق از دولت جدید به ریاست مصطفی الکاظمی خواست هرچه سریعتر وارد عمل شود و به حضور تروریست‌ها در استان‌های صلاح الدین، موصل، تلعفر و دیاله و حمایت از آن‌ها با این بالگرد‌ها پایان دهد.

نمایندگان پارلمان عراق پیش از این تاکید کردند که نخست وزیر جدید باید برای موفقیت در حل و فصل سه پرونده اصلی دولت خود شامل «پایان دادن به حضور داعش و حمایت از پرونده امنیتی»، «مقابله با بحران اقتصادی» و «مسئله بهداشت و مقابله با ویروس کرونا» تلاش کند و پارلمان برای پیگیری دستاورد‌ها به صورت دوره‌ای از دولت سوال می‌پرسد.

فراکسیون امنیت و دفاع نیز اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به تمامی طرف‌های سیاسی کشور ابلاغ کرده است که مذاکرات با آمریکایی‌ها برای خارج کردن نیرو‌های خود از عراق را در اوایل ماه میلادی ژوئن (خرداد) آغاز می‌کند.

در هفته‌های اخیر هسته‌های مخفی داعش در عراق فعال شده و در مثلث صلاح الدین، دیاله و کرکوک نیرو‌های عراقی به ویژه الحشدالشعبی را هدف قرار می‌دهد. مقامات عراقی معتقدند این تحرکات با حمایت آمریکا انجام می‌شود تا امنیت و ثبات کشور را متزلزل کند و اوضاع را به گونه‌ای جلوه دهد که نبود نیرو‌های بیگانه به ویژه آمریکا در عراق عامل این تنش‌ها بوده است و با این بهانه دولت، پارلمان و مردم عراق را برای باقی ماندن خود در این کشور همسو کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: