مجلس نمایندگان علیه ترامپ

کدخبر: 2353864

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا طرح بسته حمایتی سه تریلیون دلاری را با وجود اینکه ترامپ تهدید به وتو کرده بود، به تصویب رساندند، اما جمهوری‌خواهان همچنان با این طرح مخالفت می‌کنند.

حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته (جمعه)، یک بسته حمایتی 3 تریلیون دلاری را با هدف حل مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا در آمریکا به تصویب رساندند. دموکرات‌ها قصد دارند این بودجه را به تمام بخش‌های اقتصادی در آمریکا تزریق کنند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، کاخ سفید و جمهوری‌خواهان سنا از این اقدام انتقاد کردند و گفتند این طرح را کنار خواهند گذاشت، اما در مورد اینکه سیاستگذاران چه اقداماتی را با توجه به وضعیت بد اقتصادی، اتخاذ خواهند کرد اطمینان خاطر ندادند.

«نانسی پلوسی»، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، به‌رغم اختلافاتی که در حزب او و حزب جمهوری‌خواه وجود داشت، گفت که تصویب این طرح نشان خواهد داد که اولویت‌های دموکرات‌ها چه خواهد بود و همچنین راه را برای مذاکرات در مورد بسته‌های حمایتی دو حزبی در آمریکا باز خواهد کرد.

پلوسی در صحبت‌های خود در صحن مجلس نمایندگان گفت: «آمریکایی‌ها در رنج و سختی هستند. ما می‌خواهیم این درد و رنج را از آنها کم کنیم. اگر اکنون اقدامی انجام ندهیم، تنها بی‌مسئولیتی (ما) در امر بشر‌دوستانه خواهد بود؛ زیرا این درد‌ها و رنج‌ها هزینه‌های بیشتری برای زندگی‌، بودجه‌ و دموکراسی ما خواهند داشت.»

واشنگتن پست در ادامه این گزارش نوشت، حدود 1 تریلیون دلار از این بودجه به حکومت‌های محلی، قبیله‌ای و ایالت‌ها در آمریکا اختصاص خواهد یافت. این قانون همچنین شامل اقداماتی است که کمتر به تأثیرات بحران کرونا بر اقتصاد آمریکا ربط دارد. این قانون تمام رأی‌دهندگان آمریکایی را ملزم خواهد کرد که در ماه نوامبر امسال از طریق ارسال نامه رأی دهند. به همین خاطر این قانون 25 میلیارد دلار برای خدمات پستی آمریکا فراهم خواهد آورد. ترامپ با این رویه نیز مخالف است.

چهارده دموکرات در خانه نمایندگان، با این قانون مخالفت کردند و یک جمهوری‌خواه نیز به آن رأی موافق داد. این طرح با 208 رأی موافق و 199 رأی مخالف به تصویب رسید.

اوایل هفته گذشته، کاخ سفید رسماً تهدید کرد که اگر این قانون به تصویب برسد، آن را وتو خواهد کرد.

به گزارش وبگاه خبری «یو‌اس‌ای تودی»، «میچ مک‌کانل» و دیگر جمهوری‌خواهان ضمن مخالفت با این قانون گفته‌اند که آنها می‌خواهند نتیجه یک بسته حمایتی تریلیون دلاری دیگر را ابتدا مشاهده کنند و بعد این طرح را تصویب کنند.

ترامپ، همچنان اصرار دارد که اقتصاد آمریکا هر چه سریع‌تر باید باز‌گشایی شود. وی اخیراً گفته است که هیچ عجله‌ای برای انجام هزینه‌های مازاد ندارد. این رویکرد دموکرات‌ها را عصبانی کرده است. آنها می‌گویند جمهوری‌خواهان چشم خود را بر میلیون‌ها آمریکایی که شغل خود را از دست داده‌اند بسته‌اند.

جلسه‌ای که دیروز در صحن مجلس نمایندگان بر‌گزار شد تقریباً خالی از نمایندگان بود. بیشتر سیاستگذاران از دو حزب ماسک بر صورت داشتند و البته بر‌خی جمهوری‌خواهان نیز ماسک نزده بودند و بیش از 20 نفر از سیاستگذاران آمریکایی در این جلسه حضور نداشتند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: