برکناری دو مقام مهم امنیتی کره شمالی در غیبت اون

کدخبر: 2353848

پس از پایان غیبت بیست روزه رهبر کره شمالی، رئیس سازمان اطلاعاتی و رئیس تیم امنیتی کیم جونگ اون از سمت‌های خود برکنار شدند.

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که پس از غیبت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، رئیس آژانس اطلاعاتی و جاسوسی این کشور به همراه رئیس تیم امنیتی کیم جونگ اون از سمت‌های خود برکنار شدند.

رسانه کره‌ای هرالد به نقل از منابع خبری در وزارت وحدت کره جنوبی گزارش داد کواک چانگ سیک، به عنوان رئیس جدید گارد عالی کره شمالی منصوب شد. همچنین خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با استناد به همان منبع، اعلام کرد ژنرال ریم کوانگ ایل به عنوان رئیس آژانس اطلاعاتی جدید کره شمالی مشغول به کار شد.

هیچیک از رسانه‌های مذکور کره جنوبی اشاره‌ای به علت این تغییر در کادر امنیتی کره شمالی نکردند.

هرالد با اشاره به منابع خبری خود در وزارت وحدت کره جنوبی گزارش داد کیم جونگ اون با این کار به دنبال تحکیم قدرت خود و تعیین متحدان نزدیک برای مقام‌های کلیدی و انتخاب بر اساس عملکرد آنهاست. گزارش مربوط به تغییر مقامات مهم امنیتی و اطلاعاتی کره شمالی هفته‌ها پس از آن منتشر شد که غیبت بیست روزه رهبر کره شمالی از انظار عمومی باعث گمانه زنی‌های بسیاری درباره سلامت او شده بود.

گمانه زنی‌ها درباره وضع جسمانی کیم جونگ اون در اوایل ماه میلادی هنگامی آغاز شد که شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد وی تحت عمل جراحی قرار گرفته و گفته می‌شود حال وی «وخیم» است.

در تاریخ ۱۶ آوریل، خبرگزاری مرکزی کره اعلام کرد کیم جونگ اون برای نخستین بار پس از سال‌ها در مراسم ویژه ۱۰۸ امین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» پدربزرگش و بنیانگذار جمهوری خلق کره، حضور نداشت. همچنین کیم جونگ اون از تاریخ ۱۱ آوریل و زمانی که ریاست حزب کارگران کره شمالی را در خصوص امور سیاسی بر عهده داشت، در انظار عمومی دیده نشده بود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: