رزمایش همدلی و خاک خوردن۳۶ هزار کولرگازی قاچاق

کدخبر: 2353787

اکنون بعد از گذشت بیش از یکسال از حکم قطعی دادگاه 36 هزار کولر قاچاق در انبار تعزیرات خاک می خورد و حکم دادگاه بصورت نامعلومی متوقف شده است. 36 هزارکولری که در این شرایط گرمای اهواز می تواند بصورت رایگان میان مردم محروم و مستضعف منطقه توزیع شود و رزمایش همدلی اینگونه معنا یابد.

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: در حالی که در شرایط شیوع ویروس کرونا شاهد در مضیغه و تحت فشارقرار گرفتن طبقات ضعیف و متوسط جامعه هستیم، مردم در یک اقدام بی نظیر همدلانه به هر طریقی یک رزمایش وسیع همدلی و مواسات بصورت خودجوش راه انداخته اند و هرکسی در حد توان خود به کمک و یاری مردم آسیب دیده از شرایط کرونا شتافته است.

از توزیع ارزاق اساسی و مورد نیاز مردم تا اهدای کمک های مالی و عدم دریافت اجاره مغازه ها و منازل تا آموزش درسی به کودکان مناطق محروم، همگی توسط نیروهای مردمی بصورت خودجوش در حال انجام است. در اهواز نیز که با گرمای 40 درجه روبرو است، عده ای از نیروهای جهادی حسینیه ها را به محلی برای تعمیر رایگان کولرهای گازی تبدیل کرده اند و جمعی نیز با کمک خیرین به تعدادی از خانواده های نیازمند کولرگازی اهدا کرده اند.

هرچند این مشارکت خودجوش مردمی در جای خود لازم و قابل تقدیر است، اما برای رفع نیازهای گسترده مردم بعضی از اقدامات آن هم بدون پیچیدگی های خاص می شود انجام بشود که باید توسط مردم مطالبه و توسط حاکمیت محققر بشود.

برای نمونه در همین شهر اهواز 36 هزار کولر قاچاق در سال 97 از شرکت تهویه نیا کشف و ضبط می گردد و دادگاه تجدیدنظر در تاریخ 18 اسفندماه 97 در حکمی رای دادگاه بدوی مبنی بر ممانعت از فعالیت تجاری شخص حقوقی به مدت ۲سال، پرداخت بیش از ۱۴۹میلیارد تومان جزای نقدی معادل ۲برابر حداکثر جریمه مقرر در حق دولت و ضبط کالای قاچاق را تایید نهایی می کند.

اما پس از این حکم قطعی مسئولان شرکت تهویه نیا با رایزنی های خود با وزیر دادگستری اجرای حکم را متوقف می کنند. وزیر دادگستری در 17 اردیبهشت 98 با درخواست مدیران شرکت تهویه نیا موافقت می کند و دستور توقف 10 روز اجرای حکم این کالاهای قاچاق را صادر می کند.

اکنون بعد از گذشت بیش از یکسال از حکم قطعی دادگاه 36 هزار کولر قاچاق در انبار تعزیرات خاک می خورد و حکم دادگاه بصورت نامعلومی متوقف شده است. 36 هزارکولری که در این شرایط گرمای اهواز می تواند بصورت رایگان میان مردم محروم و مستضعف منطقه توزیع شود و رزمایش همدلی اینگونه معنا یابد. برخورد قاطع و فوری با قاچاق و قاچاقچیان و توزیع کالاهای انبارشده قاچاق میان مردم آن هم در این حجم می تواند بخش عمده ای از مسائل را حل کند.

به نظر می رسد مردم منطقه اهواز و رسانه ها می توانند رزمایش همدلی و مواسات را با مطالبه و پیگیری اجرای حکم دادگاه و توزیع 36 هزار کولری که امروز در انبار تعزیرات خاک می خورد میان مردم آسیب دیده از کرونا معنا و تفسیر کنند.

ارسال نظر: