تدوین برنامه‌ کامل برای نابود کردن عناصر داعش در عراق

کدخبر: 2353783

رئیس جدید دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از تدوین برنامه‌هایی برای مبارزه با داعش به ویژه در مناطق شمالی استان صلاح‌الدین و غرب کرکوک خبر داد.

«عبدالوهاب الساعدی» که بتازگی با دستور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم شده است، گفت، برنامه‌هایی برای تعقیب داعش در مناطق شمالی استان صلاح‌الدین، غرب کرکوک و موصل تدوین شده است.

الساعدی در مصاحبه با روزنامه عراقی «الصباح» گفت که دستگاه مبارزه با تروریسم نقش بزرگی در تعقیب داعش به ویژه در مناطق شمالی استان صلاح‌الدین به عنوان مرکز فعالیت این گروه، غرب کرکوک و موصل، ایفا کرده است.

او افزود که ما برنامه‌هایی را برای نابودی کامل گروه‌های تروریستی بر اساس جدول‌های زمانی داریم.

رئیس جدید دستگاه مبارزه با تروریسم عراق همچنین گفت که این دستگاه در عملیات مربوط به تعقیب عناصر داعش مشارکت خواهد کرد و سطح همکاری با ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه علیه داعش شبیه همان چیزی خواهد بود که از قبل بود و این همکاری شامل تبادل اطلاعات، شناسایی و پشتیبانی هوایی و دیگر موارد فنی خواهد بود.

الساعدی هشدار دارد که عراق از لحاظ امنیتی و اقتصادی در مرحله دشواری قرار دارد که نیازمند ارائه راه‌حل‌های سریع برای خروج از این بحران‌هاست.

او تأکید کرد که ما مسئولیت‌های زیادی برای حمایت از امنیت دولت و شهروندان در برابر هر گونه تهدیدات تروریستی داریم و این امر تشریک مساعی برای تحقق هدف مورد نظر جهت دستیابی به عراق امن و باثبات از طریق اجرای استراتژی مبارزه با تروریسم و تلاش برای تبدیل عراق به مکانی امن و خالی از تروریسم را می‌طلبد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: