چرا بازار خودرو ملتهب شد؟

کدخبر: 2353780

معاون وزارت صمت اعلام کرد: رونقی که در هفته‌های اخیر در برخی بازارها از جمله بورس اتفاق افتاد و بعضی اتفاقات در حوزه پولی و سود بانکی باعث شد عده‌ای با فضاسازی و قیمت‌سازی، بازار خودرو را ملتهب کنند.

مهدی صادقی نیارکی در برنامه تیتر امشب در ارزیابی وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: مطابق آنچه در خبرها نیز اعلام شد، قیمت‌ها در حال کاهش و فضای التهاب رو به آرامش است.

او ادامه داد: با توجه به اقدامات مؤثر ستاد تنظیم بازار، وزارت صمت و سایر دستگاه‌های نظارتی در برخورد با این پدیده، خوشبختانه فضا در حال مدیریت شدن است.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: حبابی که طی دو هفته اخیر ایجاد شد، رو به کاهش است و رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران هم اعلام کرد قیمت‌ها وجود خارجی ندارند و در فضای مجازی عددسازی و ایجاد التهاب شده است.

او با اشاره به برنامه‌های وزارت متبوعش برای کنترل قیمت خودرو تصریح کرد: سه روش فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید از جمله این اقدامات است.

صادقی نیارکی افزود: در هفته‌های اخیر رونقی که در برخی بازارها از جمله بورس اتفاق افتاد و بعضی اتفاقات در حوزه پولی و سود بانکی، باعث شد عده‌ای با فضاسازی و قیمت‌سازی، بازار خودرو را ملتهب کنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت متوسط ارزبری هر خودروی داخلی را دو هزار دلار برآورد و خاطرنشان کرد: در سال 98، 275 میلیون یورو قرارداد داخلی‌سازی انجام شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: