ورود خانواده‌های داعشی یه شهر الانبار

کدخبر: 2353769

یک مقام آگاه امنیتی عراق گفت که خانواده‌های داعشی همچنان در حال انتقال از سوریه به شهرستان «القائم» در غرب استان الانبار هستند.

یک منبع آگاه امنیتی در پلیس الانبار عراق، اعلام کرد که شماری از خانواده‌های تروریست‌های داعش در منطقه «البوکمال» سوریه همچنان در حال انتقال و ورود به مناطق غربی این استان هستند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: شماری از خانواده‌های تروریست‌های داعش موفق شدند از طریق قاچاق‌چی‌ها از پایگاه «الهول» به منطقه البوکمال سوریه وارد شوند و از آنجا به شهرستان «القائم» در غرب استان الانبار انتقال یابند.

این منبع افزود: خانواده‌هایی که پیشتر وارد منطقه «سعده» در شهرستان القائم شده بودند، مورد حملات مسلحانه با نارنجک‌های دست‌ساز سوری و انفجاری قرار گرفته‌اند زیرا ساکنان این مناطق مانع بازگشت خانواده‌های تروریست‌ها به مناطق آزادشده از دست داعش می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات اولیه، کسانی که وارد مناطق آزادشده شده‌اند، تحت پیگرد قضایی قرار دارند و نیروهای امنیتی در حال تعقیب آنها برای دستگیری هستند.

تروریست‌های داعش در ژوئن ۲۰۱۴ کل استان‌های نینوی، صلاح الدین و الانبار در عراق و بخش‌هایی از استان‌های دیالی و کرکوک را تصرف کرده بود اما به مدد نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در عراق در نوامبر ۲۰۱۷ پایان حاکمیت داعش بر عراق و سوریه اعلام شد، اگرچه هنوز هسته‌های خفته داعش در استان‌های مذکور عراق و برخی مناطق شرق سوریه فعالیت دارند.

پیشتر «علی الحسینی» از مقامات ارشد الحشد الشعبی درباره سرنوشت خانواده‌های داعش در استان‌های کرکوک و صلاح الدین گفته بود: هر خانواده‌ای که تمایل به بازگشت به زادگاه و مناطق قبلی سکونت خود را دارد باید از فرزندان داعشی خود اعلام برائت کند و همه اطلاعات مربوط به آنها را در اختیار نیروهای امنیتی قرار دهد.

این مقام الحشد الشعبی گفت: بازگشت خانواده‌هایی که هنوز افکار و عقاید داعشی دارند و آن را گسترش می‌دهند، معقول نیست. نیروهای امنیتی کودکان، زنان و سالخوردگان را مقصر اقدامات تروریستی نزدیکانشان نمی‌دانند، اما در موضوع بازگشت آنها قانون است که تصمیم می گیرد و اینکه جامعه عراق تا چه اندازه حاضر به پذیرش آنهاست.

با این وجود، گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد چند ماه پیش، نظامیان تروریست آمریکایی بیش از ۶۰۰ زن و کودک داعش را از اردوگاه الهول به عراق منتقل کرده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: