سخنان جدید هنیه در مورد کرونا و غزه

کدخبر: 2353762

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به موفقیت هایی که علیه کرونا در غزه به دست آمده است در عین حال گفت: تهدید واقعی و جدی علیه ساکنان غزه همچنان پابرجاست.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به تلاش هایی که برای مصون ماندن ساکنان غزه از کرونا به عمل آمده است، خواستار رفع محاصره غزه با توجه به شیوع کرونا شد.

وی افزود: با وجود موفقیت های به دست آمده علیه ویروس کرونا اما خطر به علت محاصره ۱۴ ساله غزه، همچنان پابرجاست. تهدید واقعی و جدی علیه ساکنان غزه وجود دارد. مجددا خواستار رفع محاصره ظالمانه هستم و از جامعه بین المللی و نیز طرفهای منطقه ای می خواهم که به مسئولیت خود عمل کنند و این محاصره ظالمانه غزه پایان یابد.

هنیه ضمن تاکید بر خستگی ناپذیر بودن ملت فلسطین، تاکید کرد: ملت فلسطین نمی تواند از سرزمین و آرمان هایش دست بردارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: هر گام فلسطینی جدی و واقعی برای مقابله با طرحهای صهیونیستها و در حمایت از وحدت ملی مورد تایید حماس است و حماس به خاطر پایان دادن به دودستگی و اختلافات، امتیازات و نرمش زیادی به خرج داده است.

وی در ادامه از میانجیگری مصر برای انجام مذاکرات غیرمستقیم به منظور تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که گردانهای شهید عزالدین قسام از زمان جنگ ۲۰۱۴ شماری نظامی صهیونیست در اختیار دارد.

هنیه همچنین گفت: اگر معامله جدیدی درباره تبادل اسرا رخ دهد، تضمین خواهیم گرفت تا صهیونیستها آنها را پس از آزادی دوباره بازداشت نکنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر ضرورت توقف همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: