مقابله الحشد الشعبی با داعش در منطقه حمرین

کدخبر: 2353657

نیرو‌های الحشد الشعبی با نفوذ تروریست‌های داعش از مسیر کوه‌های «حمرین» در شمال استان صلاح‌الدین عراق مقابله کردند.

نیرو‌های تیپ ۸۸ الحشد الشعبی در عملیاتی پیش دستانه با نفوذ تروریست‌های داعش از مسیر کوه‌های «حمرین» در شمال استان صلاح الدین عراق مقابله کردند و نقشه هجوم آنان را برهم زدند.

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات با اطلاعات دقیق و رصد تحرکات عناصر داعش در این منطقه کوهستانی پس از گشت زنی نیرو‌های این سازمان و نیرو‌های تیپ ۸۸ ارتش عراق انجام شد.

در این بیانیه بر ضرورت تعهد، هشیاری و اقدام به موقع برای ممانعت از نفوذ تروریست‌ها از سوریه به عراق تاکید شد.

یکی از فرماندهان سازمان بدر عراق دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد منطقه «حمرین» در شمال عراق و در مرز با سوریه از مناطق خطرناکی است که بیشترین نفوذ داعش به کشور از این منطقه انجام شده است.

منطقه حمرین که کوهستانی است و در امتداد مرز عراق و سوریه است از دیرباز محل نفوذ تروریست‌ها بوده است. این عناصر با حفر تونل‌های عمیق به استان‌های کردنشین در شمال عراق نفوذ می‌کنند و با حمایت آمریکا و از مسیر‌های بیابانی و دورافتاده در این کشور جا به جا می‌شوند.

محمد البیاتی تاکید کرد شماری از گروه‌های تروریستی از کوه‌های حمرین و با حمایت آمریکا برای ایجاد تنش و ناامنی در مناطق آزاد شده به کشور وارد شده و برخی از این عناصر تابعیت خارجی و برخی تابعیت عربی دارند.

نیرو‌های عراق روز دوشنبه نیز در مسیر حدفاصل استان‌های الانبار و صلاح الدین با هجوم تروریست‌های داعش مقابله کردند که به دنبال آن یک نیروی امنیتی شهید و چند تن مجروح شدند.

ستاد اطلاع رسانی الحشد الشعبی اعلام کرد که تروریست‌ها به دنبال حمله موشکی به منطقه النخیب در استان الانبار بودند که ناکام ماندند و موشک‌هایی که برای این کار آماده شلیک بود کشف و منهدم شدند.

نیرو‌های امنیتی و الحشد الشعبی در عملیات «ثأر الصائمین ۴» در غرب استان صلاح الدین ۱۴ مخفیگاه تروریست‌ها را کشف و منهدم کردند.

مرحله چهارم عملیات امنیتی نیرو‌های عراقی در استان صلاح الدین ابتدای هفته جاری آغاز و همزمان با آن نیرو‌های عراقی در استان دیاله نیز مشغول پیگرد عناصر تروریستی داعش هستند.

در هفته‌های اخیر هسته‌های مخفی داعش در عراق فعال شده و اقدام به حمله به نیرو‌های امنیتی، مردم و اماکن عمومی می‌کنند. پیشتر برخی مقامات عراقی از چراغ سبز آمریکا به تروریست‌های داعش برای انجام حملات تروریستی در این کشور خبر دادند. دولت، پارلمان و مردم عراق خواهان خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از این کشور هستند. آمریکا می‌کوشد با ناامن کردن عراق شرایط را برای باقی ماندن خود در این کشور هموار کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: