تلاش روسیه برای کسب جایگاه دومی!

کدخبر: 2353627

از آنجا که روسیه طی یک هفته گذشته روزانه بیش از ۱۰ هزار مبتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده است، احتمالا تا پایان هفته این کشور در جایگاه دوم بیشترین مبتلایان کرونا در جهان قرار بگیرد.

خبرگزاری تاس با بررسی آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور‌های روسیه و اسپانیا اعلام کرد روسیه با بیش از ۲۳۰ هزار مبتلا به زودی پس از آمریکا در جایگاه دوم بیشترین مبتلایان کووید-۱۹ در جهان قرار می‌گیرد.

طبق آخرین آمار ستاد مبارزه با کرونا در روسیه ۲۳۲ هزار و ۲۴۳ تن تا روز ۱۲ مه به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که شمار مبتلایان کرونا در اسپانیا کمی بیش از ۲۶۸ هزار نفر است و از آنجا که روسیه طی یک هفته گذشته روزانه بیش از ۱۰ هزار مبتلا را ثبت کرده است، احتمالا تا پایان هفته این کشور در جایگاه دوم بیشترین مبتلایان کرونا در جهان قرار بگیرد.

روز یکشنبه، روسیه به جایگاه پنجم بیشترین مبتلایان کرونا در جهان رسید، اما روز بعد از آن [دوشنبه] با دو پله صعود، انگلیس و ایتالیا را نیز پشت سر گذاشت و در جایگاه سوم قرار گرفت.

طبق گزارش ها، شیوع کرونا در هر ۱۰۰ هزار نفر در روسیه بسیار کمتر از اسپانیاست. به عبارتی از هر ۱۰۰ هزار نفر در روسیه ۱۵۸ تن به کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که در اسپانیا از هر ۱۰۰ هزار نفر ۴۸۷ تن کرونایی شدند.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه اعلام کرده مسکو، پایتخت این کشور بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در میان سایر شهر‌ها داشته است.

بر این اساس، ستاد مبارزه با کرونا در روسیه امروز سه شنبه از ابتلای ۱۰ هزار و ۸۸۹ تن به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که مجموع شمار مبتلایان کووید-۱۹ در روسیه را به ۲۳۲ هزار و ۲۴۳ تن افزایش داد. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ تن در روسیه بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند که مجموع آن‌ها به ۲ هزار ۱۱۶ تن رسید.

بر اساس آخرین آمار، آمریکا با بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار مبتلا در جایگاه نخست بیشترین مبتلایان کووید-۱۹ قرار دارد که از این تعداد ۸۰ هزار و ۶۰۶ تن جان باخته اند.

کرونا تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۲۷۲ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این تعداد بیش از ۲۸۷ هزار تن جان باخته اند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: