تقوی: برای دشمنی با دولت نیامده‌ایم

کدخبر: 2353609

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: ما برای دشمنی با دولت و اینکه چوب لای چرخ دولت بگذاریم نیامده‌ایم، پشت سر رهبری حرکت می‌کنیم.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در نشست خبری که با موضوع اولویت‌های مجلس آینده در محل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، گفت: مجلس یازدهم در شرایط ویژه‌ای تشکیل خواهد شد، بعد از تحولات منطقه و بعد از شهادت سردار سلیمانی، مجلس یازدهم اولین مجلس در گام دوم انقلاب است و باید براساس این سند بالادستی ریل گذاری کند.

او ادامه داد: به لحاظ ترکیب تعداد قابل توجهی از منتخبان برای اولین بار است وارد مجلس می‌شوند؛ میانگین سنی نمایندگان مجلس یازدهم حدود ۵۰ سال است که به نظر من میانگین سنی خوبی است که هم تجربه دارند، هم جوان هستند و با انگیره آمدند تا به مردم خدمت کنند.

تقوی بیان کرد: این مجلس ولایی، حزب اللهی و اصولگرایی است و رفتارش کاملا شفاف است و باید بر این شفافیت اضافه کند.

او افزود: ما باید به کار نظارتی بیشتر بپردازیم، البته نباید توقعات و انتظارات را بیش از آنچه می‌توان کار کرد، بالا برد، زیرا دست‌اندرکار اصلی دولت است. گاهی می‌بینم مسائل را آنچنان بزرگ جلوه داده‌اند که اصلا در حوزه وظایف مجلس نیست.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به تعداد بالای قوانین تصویب شده که اجرا نمی‌شود، گفت: گاهی قوانینی داریم که یا هم متضاد هستند، ما باید بحث بررسی قوانین متضاد و اصلاح آن را جدی بگیریم.

حجت الاسلام تقوی یادآور شد: ما باید کار نظارت را بیشتر کنیم، اینکه صبح تا غروب مشغول قانونگذاری باشیم، از نظارت باز می‌مانیم، برای مبارزه با فساد نیاز به نظارت داریم.

او ادامه داد: ما در مجلس کمبود قانون نداریم، مجلس باید نظارتش را بیشتر کند و ما در مجلس یازدهم باید این را محقق کنیم.

تقوی تصریح کرد: ما باید برای شعار‌هایی که می‌دهیم راهکار داشته باشیم و راه‌های تحقق آن‌ها را بدانیم، مثلا اینکه برای رسیدن به عدالت و مبارزه با فساد چه باید کرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: ما یک مجموعه ثروتمندی داریم که برخی از آنها با قوانین بدی که وجود داشته به این ثروت رسیده اند، چرا باید یک عده ثروت‌های آنچنانی داشته باشند، ولی یک عده برای نان شب خودشان هم به مشکل بخورند.

تقوی با انتقاد از سیاست‌های غلطی که موجب فساد می‌شود، گفت: در ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی دیدیم چه اتفاقاتی رخ داد و با تصمیم گیری‌هایی این مدلی یک عده یک شبه به ثروت‌های میلیاردی می‌رسند.

او ادامه داد: برخی ثروت‌های انباشته شده، به دلیل همین مسائل و تصمیم‌های اشتباه است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: ترکیب مجلس ترکیب خوبی است، حوزه معیشت بسیار مهم و جزء اولویت‌هاست، بحث عدالت و نظارت هم بسیار مهم است.

تقوی تصریح کرد: ما باید از خود مجلس شروع کنیم، اگر تحقیق تفحص از دستگاه‌های دولتی داریم، از خودمان باید شروع کنیم، مجلس جای معامله نیست. مجلس تجارتخانه نیست که یک استیضاح را مطرح کنیم و با یک جلسه با ۲۲۰ رای آن وزیر را به یک وزارتخانه دیگر برسانیم.

او گفت: ما برای دشمنی با دولت و اینکه چوب لای چرخ دولت بگذاریم نیامده ایم، پشت سر رهبری حرکت می‌کنیم، جبهه مقاومت را تقویت می‌کنیم و کسانی که در مقابل جنایتکاران ایستاده اند را حمایت می‌کنیم.

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: البته ما دنبال جنگ نیستیم، ولی زیر بار زور نخواهیم رفت.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: