افشای برنامه محرمانه روباه پیر برای تضعیف دولت دمشق

کدخبر: 2353602

دولت انگلیس از سال ۲۰۱۲ با استفاده از برخی شرکت‌های ارتباطی، برنامه‌های مخفیانه تبلیغاتی را بر ضد دولت قانونی سوریه اجرا کرده است.

بررسی‌های یک نهاد داخلی در انگلیس نشان می‌دهد حمایت پنهانی دولت لندن از مخالفان دولت سوریه، غیرقانونی بوده و به بهای جان هزاران انسان تمام شده است.

شرکت‌های ارتباطی وابسته به دولت انگلیس تلاش کردند با استفاده از رسانه‌های خبری و اجتماعی، کمپین‌های تبلیغاتی و حتی طنز‌های کودکانه، دولت اسد را در سوریه تضعیف کنند و به تقویت عناصر مخالف در این کشور کمک کنند.

انگلیس از سال ۲۰۱۲ تلاش برای تبلیغات ضد دولت قانونی دمشق را در سوریه آغاز کرد و یکسال بعد این تلاش‌ها به طرز چشمگیری افزایش یافت. در حالیکه پارلمان انگلیس رای به مخالفت با هر گونه مداخله نظامی انگلیس در سوریه داده بود، دولت لندن تلاش می‌کرد از این طریق جایگاه راهبردی خود را در این کشور حفظ کند.

میدل ایست آی با استناد به یک بررسی داخلی نوشت برنامه‌های سری تبلیغاتی انگلیس در کشور جنگ‌زده سوریه با برنامه‌ریزی‌های ضعیف و غیرقانونی همراه بوده و هزینه‌های سنگینی را بر دوش این کشور گذاشته است.

در این بررسی همچنین نگرانی‌های دولت انگلیس پس از رای مخالف پارلمان در خصوص عدم مداخله نظامی این کشور و لزوم اجرای چنین برنامه‌های سری را آشکار می‌کند. همچنین براساس این بررسی بسیاری از این برنامه‌های سری تبلیغاتی به اتمام رسیده است. در این بررسی یادآور می‌شود که اقدامات شرکت‌های ارتباطی تحت حمایت دولت لندن برای اقدامات مخفیانه ضد دولت سوریه، در مغایرت با قانون اساسی انگلیس بوده است.

دو مورد از برنامه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت از سوی واحدی در وزارت دفاع انگلیس با نام «تاثیرات استراتژیک نظامی» و دو برنامه دیگر از سوی دفتری به نام «سلول ارتباطی ضد داعش» هدایت می‌شد. بخشی از این برنامه‌ها از سوی نهادی که هدف آن مقابله با درگیری‌هایی بود که منافع انگلیس را تهدید می‌کند، اداره می‌شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: