دستور کاخ سفید به کارکنان؛ همه ماسک بزنید

کدخبر: 2353598

به دنبال ابتلای دو دستیار دولت دونالد ترامپ به کرونا، به همه افرادی که وارد دفاتر اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شوند، دستور داده شده که از ماسک استفاده کنند.

با جدی شدن نگرانی‌ها درباره احتمال ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس کرونا کاخ سفید دستور داده که همه افرادی که در اتاق‌های کار رئیس‌جمهور رفت و آمد دارند، از ماسک استفاده و روزانه تست ابتلا به کرونا بدهند.

به نوشته رویترز، طبق این فرمان که روز دوشنبه (دیروز) صادر شده، همه افرادی که وارد «بال غربی» کاخ سفید، که محل کارهای روزانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا است، می‌شوند باید ماسک بپوشند.

بال غربی کاخ سفید، دفاتر رئیس جمهور آمریکا از قبیل اتاق بیضی شکل (دفتر کار)، اتاق وضعیت و اتاق کابینه را در خود جای داده است.

صدور این دستورالعمل جدید نشان می‌دهد، به دلیل نگرانی از احتمال ابتلای ترامپ رئیس‌جمهور و مایک پنس معاون او به ویروس کرونا در بالاترین سطوح دولت آمریکا تدابیر سخت‌ اتخاذ شده است.

این اقدامات در حالی صورت گرفته که هفته گذشته دو نفر از نزدیکان ترامپ و پنس به کرونا مبتلا شدند. پیشتر ابتلای منشی ویژه دونالد ترامپ و دستیار مطبوعاتی پنس به کرونا مثبت اعلام شد.

ترامپ 73 ساله روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ابتلای این دو تن نشاندهنده از دست رفتن کنترل وضعیت شیوع کرونا در کاخ سفید نیست و او اصلا احساس آسیب پذیری ندارد.

رئیس‌جمهور آمریکا اما در ادامه اعلام کرد با مایک پنس معاونش برای مدتی دیدار حضوری نخواهد داشت و از طریق تلفن در ارتباط خواهد بود.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که پنس به رغم حضور در کاخ سفید در نشست خبری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید حضور نیافت و مقام‌های حاضر در این نشست همگی ماسک پوشیده بودند.

شبکه ای بی سی نیوز آمریکا برای اولین بار خبر دستور کاخ سفید برای پوشیدن ماسک در بال غربی کاخ سفید را منتشر کرده بود.

همچنین خبرها حاکی از آن است که طبق دستور کاخ سفید، مقام‌هایی که در نزدیکی رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور کار می‌کنند باید به طور روزانه تست کرونا بدهند.

به گزارش رویترز، ترامپ درباره پوشیدن ماسک مقاومت کرده است و در اماکن عمومی حتی یک بار هم ماسک نزده است.

رئیس‌جمهور آمریکا البته گفته که در جریان بازدید هفته گذشته خود از کارخانه تولید ماسک در آریزونا در پس پرده و به دور از حضور دوربینها و مردم ماسک زدن را امتحان کرده است.

او روز شنبه خود با سران ارتش آمریکا و اعضای شورای امنیت ملی این کشور در کاخ سفید دیدار داشت. در این دیدار مقام‌های حاضر ماسک نزده بودند اما پیشتر از آنها تست کرونا گرفته شده بود.

رویترز گزارش داد: «رئیس‌جمهور (آمریکا) در گروه سنی قرار دارد که از منظر احتمال ابتلا به ویروس کرونا ریسک بسیار بالایی دارند».

یکی از مواردی که توجه رسانه‌ها را جلب کرده، ماسک زدن «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ در جریان دیدارها و نشستهای روز گذشته در کاخ سفید بود.

در روزهای اخیر خبر ابتلای «کیتی میلر» سخنگوی معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس خبرساز شد چرا که او همسر استفان میلر دستیار ارشد کاخ سفید و نویسنده سخنرانی‌های رئیس‌جمهور است.

طبق گزارش رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال ابتلای کیتی میلر به کرونا گفته بود که آیا افراد حاضر در بال غربی کاخ سفید شروع به ماسک زدن می‌کنند؟

به دنبال انتشار خبر ابتلای میلر سخنگوی معاون رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا، خبرگزاری بلومبرگ از قرنطینه شدن مایک پنس خبر داده بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: