وزارت‌های خالی عراق تا پیش از عید فطر تکمیل می‌شوند

کدخبر: 2353507

یکی از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد، نخست وزیر تاکنون درباره انتخاب برخی از وزرا به عنوان معاونان خود تصمیم نگرفته است.

یکی از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد، نخست وزیر تاکنون درباره انتخاب برخی از وزرا به عنوان معاونان خود تصمیم نگرفته است.

محمد الکربولی، نماینده ائتلاف سنی القوی العراقیة گفت، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق در جریان رأی اعتماد پارلمان به دولتش تعدادی از وزرا را به عنوان معاون خود انتخاب کرد اما مصطفی الکاظمی، نخست وزیر فعلی به دلیل اینکه هنوز برخی از وزارتخانه ها بدون متصدی هستند، فعلا در مورد انتخاب معاونانش تصمیم قطعی نگرفته است.

وی افزود، چون روند سیاسی و مردم وجود پست‌های بیشتر را که بار مالی مضاعفی بر دوش دولت می گذارد آن هم در شرایطی که عراق دچار بحران مالی و اقتصادی است، نمی پذیرند و از طرفی ممکن است فراکسیون های سیاسی هم بر سر انتخاب معاون ها از فراکسیون ها دچار اختلاف شوند الکاظمی فعلا نمی‌تواند معاونانش را از بین وزرا انتخاب کند او باید در جلسه رأی اعتماد پارلمان به کابینه این کار را می کرد.

همچنین الکربولی بعید دانست که نخست وزیر پرونده رؤسای هیئت‌های مستقل را ببندد زیرا ریاست دولت انتقالی را برعهده دارد که چنین تصمیمات مهمی را نمی‌پذیرد و در تعیین رؤسای هیئت‌های مستقل نیز مثل سایر پست‌های وزارتی سهمیه‌بندی صورت می‌گیرد.

وی گفت، احتمالا وزرای وزارتخانه‌های بدون متصدی پیش از عید فطر تعیین می شوند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: