روسیه موشک فراصوت آزمایش کرد

کدخبر: 2353475

یک منبع روس به خبرگزاری «تاس» این کشور خبر داد، نیروی هوایی روسیه اخیرا یک موشک فراصوت جدید آزمایش کرده است.

رسانه روس در گزارشی به نقل از یک منبع صنایع نظامی این کشور از آزمایش موشک فرا صوت جدید در نیروی هوایی این کشور خبر داد.

به نوشته خبرگزای تاس، بنا بر گفته این منبع روس که نامش فاش نشده، این موشک جدید نسخه اصلاح شده موشک بمب‌افکن توپولوف تو-۲۲ام ۳ ام است.

این منبع تصریح کرد: «اخیرا یک موشک جدید فراصوت روی (بمب‌افکن استراتژیک) تو-۲۲ام ۳ آزمایش شد. این موشک به همراه تعدادی دیگر از جدیدترین تسلیحات هوابرد، بخشی از تسلیحات ارتقا یافته تو-۲۲ام۳ ام خواهد بود».

بنا بر اطلاعات این منبع، از چند سال قبل کار بر روی موشک جدید آغاز شده بود و تست‌هایش هم باید به صورت همزمان با کار ارتقای بمب‌افکن تو-۲۲ ام ۳ ام تکمیل شود.

منبع روس بدون اشاره به مشخصات و جزئیات موشک جدید فرا صوت، افزود: «این موشک با موشکهای ایکس-۳۲ نیروی هوایی روسیه کاملا تفاوت دارد».

خبرگزاری تاس ضمن انتشار این خبر اعلام کرد، به رغم تلاش برای گرفتن تاییدیه رسمی این خبر مقام‌ها از اظهارنظر درباره تایید یا تکذیب آن امتناع کردند.

طبق این گزارش، صنایع دفاعی روسیه چندی قبل از استقرار و به کارگیری دو نوع جدید از موشک‌های فرا صوت نیروی هوایی خبر داده بود.

بنا بر گزارش تاس، بمب‌افکن تو-۲۲ ام ۳ ام نسخه ارتقا یافته تو-۲۲ ام ۳ است و قابلیت جنگی بیشتری دارد و در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۸ اولین بار این بمب‌افکن به پرواز درآمد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: