نحوه معرفی حقوقدانان شورای نگهبان از سوی رئیس قوه‌قضائیه تغییر کرد

کدخبر: 2353462

نمایندگان مجلس با پیشنهاد اصلاح عبارتی از ماده یک طرح اصلاح قانون آئین‌نامه داخلی مجلس موافقت کردند.

مایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه 22 اردیبهشت 99)، در مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد اصلاح عبارتی از ماده یک طرح اصلاح قانون آئین‌نامه داخلی مجلس موافقت کردند.

علی مطهری پیشنهاد کرده بود که در ماده یک این طرح عبارت رئیس قوه قضائیه درباره حقوق‌دانان شورای نگهبان به تعدادی که مجلس از بین آنان امکان انتخاب داشته باشد به «تعداد بیش از افراد مورد نیاز» به عبارت «بیش از حداقل دو برابر» تغییر یابد که نمایندگان نیز به آن رأی دادند.

علی مطهری در جریان این پیشنهاد اظهار داشت: اینکه بگوییم رئیس قوه قضائیه به تعدادی که مجلس از بین آنان امکان انتخاب داشته باشد دارای ابهام است و این باید مشخص شود تا آن مشکلی که در انتخاب اخیر پیش آمد تکرار نشود.

وی گفت: عبارت اینکه حداقل دو برابر افراد مورد نیاز منافاتی با تفسیر شورای نگهبان ندارد چرا که در اصل 91 قانون اساسی در مورد ترکیب اعضائ بحث شده است.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه نیز در مخالفت به پیشنهاد علی مطهری گفت: اینکه بخواهیم این موضوع را اصلاح کنیم نیاز به همه‌پرسی و رفراندوم دارد و با یک قانون ساده نمی‌توان کاری کرد.

وی با بیان اینکه با انتخاب برخی از حقوق‌دانان شورای نگهبان اعتراض دارم گفت:‌از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم که حقو‌ق‌دانانی را معرفی کنند که تابع قوانین باشند و بر قوانین نظارت کنند و از دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل شده باشند نه انگلیس.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: