مخالفت امارات با طرح صهیونیست‌ها

کدخبر: 2353422

وزیر خارجه امارات متحده عربی با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق خاک فلسطین در کرانه باختری رود اردن مخالفت کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی از برنامه رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح‌هایی به منظور الحاق خاک فلسطین در کرانه باختری و اعمال حاکمیت رژیم صهیونیستی بر آن ابراز نگرانی کرده و با آن مخالفت کرد.

وزیر خارجه امارات هشدار داد این گامی یکجانبه و غیرقانونی است که فرصت‌های صلح را تضعیف می‌کند و با تمامی تلاش‌هایی که جامعه جهانی به منظور رسیدن به یک راه حل سیاسی پایدار و نیز متوقف ساختن تصمیم‌های مرتبط با آن برداشته است، در تعارض خواهد بود.

وزیر خارجه امارات متحده عربی همچنین با مخالفت با اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن به پذیرفتن ضمنی این طرح از سوی کشور‌های عربی اشاره کرده بود، گفت این مسأله‌ای غیرواقعی است که با حقیقت موضع جهان عرب نیز تناقض دارد.

وی گفت: اجماع عربی، امری ثابت و اعلام شده در مصوبه‌های صادر شده از سوی اتحادیه عرب است و بار‌ها در نشست‌های وزارتی عربی بر آن تأکید شده است.

وی همچنین تأکید کرد: روند عملیات صلح در خاورمیانه که همگی به دنبال آن هستیم، کاملا واضح بوده و طبق اصول بین المللی توافق شده برای حل بحران فلسطین بنیان نهاده شده است. این روند بر پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی بر سرزمین‌های فلسطینی تأکید دارد.

عبدالله بن زاید در پایان بار دیگر تأکید کرد هرگونه گام‌های یکجانبه سبب خواهد شد جلوی فرصت‌های صلح پایدار که ما به دنبال آن هستیم گرفته شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید توافق کردند روند الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن شامل دره اردن و همه شهرک‌های اسرائیلی واقع در کرانه باختری از اوایل ماه ژوئیه آغاز شود.

پیش بینی می‌شود طرح الحاق جدید بیش از ۳۰ درصد از کل مساحت کرانه باختری رود اردن را شامل خواهد شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: