کرونا در غزه با تدبیر حماس کنترل شد

ما در مورد فلسطین کم کاری کرده ایم

کدخبر: 2353296

باید در مسئله فلسطین کار های جدی فرهنگی و سینمایی صورت بگیرد اما متأسفانه ما در ایران در این موضوع جداً کم کاری کرده ایم. سال های سال است ما هیچ فیلم فاخری برای فلسطین نساخته ایم، اشعار درستی نگفته ایم، برای قدس کار های عاشقانه خوبی نساخته ایم، لذا حس جامعه از این مسئله فاصله می گیرد و این آن چیزی است که باید جبرانش کنیم.

نسیم آنلاین : علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده و کارشناس مسائل جهان اسلام در گفت و گو نسیم آنلاین گفت: اوضاع کرونا در فلسطین با تمام دنیا متفاوت است. در غزه با تدبیر دولت حماس کرونا کنترل شد و شیوع پیدا نکرد. چون اگر واقعاً کرونا در غزه شیوع پیدا می کرد و افزایش می یافت معلوم نبود چه فاجعه انسانی رخ بدهد. چون اسرائیلی های اشغالگر متأسفانه همه نوع حصار و محدودیت را بر این مردم آورده اند و اجازه نمی دادند که مردم از خیلی موادی که آورده اند استفاده کنند. الان در غزه مشکلات شدید دارو و مشکل برق در بیمارستان ها وجود دارد و اگر کرونا در غزه شیوع پیدا کند اوضاع غزه خراب می شود. ولی در کرانه باختری که امکانات کمی بیشتر است آن جا متأسفانه آمار تلفات بیشتر بود، ولی باز آن هم خدا را شکر کنترل شد.

این کارشناس مسائل جهان اسلام در ادامه گفت: مسئله فلسطین وقتی می تواند به مسئله اصلی ذهن مردم تبدیل شود که جایگاه آن را مردم متوجه شوند. متوجه شوند این یک مسئله صرفاً انسانی نیست که ما مقایسه کنیم که مثلاً کشتار در میانمار هست در فلسطین هم هست خب چه فرقی می کند؟ یا فقر در سومالی هست در فلسطین هم هست خب چه فرقی می کند. باید بفهمیم این یک پروژه است از زمانی که شکل گرفته است. بعد از فروپاشی قدرت های اسلامی اسرائیلی ها توانسته اند به این منطقه ورود پیدا کنند. این یک پروژه است برای این که تعادل قدرت در منطقه به هم بخورد که این قطراتی که جدا کردند به راحتی دوباره به یکدیگر نپیوندند و تبدیل به یک قدرت مستقل نشوند، لذا از زاویه دید عقلانی و اقناعی وقتی مردم مسئله را بفهمند بیشتر دنبال آن می آیند. و از زاویه حسی این که مردم مشکلی با مسئله فلسطین و دفاع از مظلوم ندارند.

علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه امت واحده در پایان گفت و گو افزود: باید در مسئله فلسطین کار های جدی فرهنگی و سینمایی صورت بگیرد اما متأسفانه ما در ایران در این موضوع جداً کم کاری کرده ایم. سال های سال است ما هیچ فیلم فاخری برای فلسطین نساخته ایم، اشعار درستی نگفته ایم، برای قدس کار های عاشقانه خوبی نساخته ایم، لذا حس جامعه از این مسئله فاصله می گیرد و این آن چیزی است که باید جبرانش کنیم.

ارسال نظر: