محمد رضا میرتاج الدینی: رایزنی ها در مورد هیات رییسه مجلس ادامه دارد

هدف جلسه وحدت رایزنی در مورد هیات رئیسه مجلس یازدهم بود/ جبهه پایداری با سازوکار شانا همراه است؛ فراکسیون اکثریت حدود ۲۳۰ عضو خواهد داشت

کدخبر: 2353178

رقابت نهایی برای ریاست مجلس یازدهم از بین قالیباف، زاکانی، نادران ، حاجی بابایی، نیکزاد و میر سلیم در نهایت سه نفر باقی خواهند ماند. اعلام زاکانی مبنی بر اینکه کاندیدا ریاست مجلس نمی شود این شنیده ها را قوت بخشیده است. نادران هم طبق گمانه زنی ها از خیر ریاست بر بهارستان گذشته است.

نسیم آنلاین : مجلس دهم ۳۱ اردیبهشت جلسه اختتامیه خود را برگزار می کند. زمان زیادی به این تاریخ باقی نمانده و گمانه زنی ها در مورد مجلس یازدهم از هیات رئیسه گرفته تا فراکسیون ها در فضای سیاسی و رسانه ای پررنگ است. در این میان روایت اصلاح طلبان و رسانه‌های این جریان« اختلاف» در بین اصولگرایان راه یافته به مجلس یازدهم است اما در مقابل اصولگرایان این خط خبری و تحلیلی را رد کرده و اعلام می کنند گمانه زنی ها همانند همه مجالس گذشته در حال انجام است و اختلافی وجود ندارد. اصولگرایان برای آنکه اثبات کنند تحلیل های رقیب به واقعیت نزدیک نیست و همچنین برای همدل شدن بیشتر، هفته گذشته «جلسه وحدت» را برگزار کردند. جلسه ای که الیاس نادران آن را رسانه ای کرد. در این جلسه مرتضی آقاتهرانی، مصطفی میرسلیم، حجه الاسلام سید رضا تقوی، حمید رضا حاج بابایی، علیرضا زاکانی، محمد باقر قالیباف، حجه الاسلام محمد رضا میرتاج الدینی و علی نیکزاد حضور داشتند. در هفته های گذشته بیشترین رایزنی ها پیرامون رئیس مجلس یازدهم در جریان بود. در این میان طبق شنیده‌ های خبرنگار نسیم آنلاین ، رقابت نهایی برای ریاست مجلس یازدهم از بین قالیباف، زاکانی، نادران ، حاجی بابایی، نیکزاد و میر سلیم در نهایت سه نفر باقی خواهند ماند. اعلام زاکانی مبنی بر اینکه کاندیدا ریاست مجلس نمی شود این شنیده ها را قوت بخشیده است. نادران هم طبق گمانه زنی ها از خیر ریاست بر بهارستان گذشته است.

طبق اعلام منبع آگاه، رای محمد باقر قالیباف از گزینه های دیگر برای ریاست مجلس یازدهم بیشتر است.

پست مهم دیگر هیات رئیسه مجلس نایب رئیسی است که شنیده های خبرنگار نسیم آنلاین از کاندیدا شدن نادران، میرتاج الدینی، زاهدی، قاضی زاده و مصری برای این پست حکایت دارد.

مسعود پزشکیان منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم که شاخص ترین نمایندگان فراکسیون اقلیت است نیز در هیچ پستی کاندیدا نخواهد شد.

هدف جلسه وحدت رایزنی در مورد هیات رئیسه مجلس یازدهم بود

حجه الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی منتخب مردم تبریز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که معاون پارلمانی دولت دهم را هم بر عهده داشت از نمایندگان شاخص حاضر در جلسه وحدت بود. میرتاج الدینی در مورد بحث های مطرح شده در جلسه وحدت به خبرنگار نسیم آنلاین گفت: در این جلسه جمعی از نمایندگان و چهره های شاخص راه یافته به مجلس یازدهم حضور داشتند. این جلسه نیز با هدف وحدت بیشتر بین نمایندگان انقلابی در مجلس یازدهم که در قالب فراکسیون اکثریت فعالیت خواهند کرد شکل گرفت.

وی با تکذیب انتشار خبرهایی مبنی بر توافق ۸ بندی در این جلسه، ادامه داد: در این جلسه تلاش شد رایزنی هایی در مورد هیات رئیسه مجلس یازدهم انجام شود. با توجه به اینکه جریان اصلاح طلب هم دنبال فضا سازی و ایجاد اختلاف در بین نیروهای انقلاب است و تلاش می کند اعلام حضور افراد برای پست های مختلف که احساس می‌کنند توانمندی دارند را تعبیر به اختلاف کنند تشکیل این نوع جلسات ضروری است. منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با بیان اینکه در همه مجالس نمایندگان بر اساس علائق و توانمندی خود برای مسئولیت های مجلس رایزنی و گفتگو می کنند تصریح کرد: رایزنی و گفت و گوی نمایندگان امری طبیعی است که قطعا در مجلس یازدهم هم این رایزنی ها وجود دارد ولی چون اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم از جریان انقلاب هستند طراحی این مسئله به فراکسیون اکثریت محول شده است که همه گفت وگو ها و رایزنی ها در فراکسیون اکثریت شکل بگیرند.

فراکسیون اکثریت حدود ۲۳۰ عضو خواهد داشت

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مورد تشکیل فراکسیون اکثریت گفت: برای شکل گیری فراکسیون اکثریت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که لیست نیروهای انقلاب را در سراسر کشور ساماندهی کرده است راه حلی را پیش بینی کرده که طبعا تا شروع مجلس عملیاتی می شود و بعد از تشکیل مجلس هم کارها را خود نمایندگان ادامه خواهند داد. وی ادامه داد: متناسب با راهکارهای پیش بینی شده در جلسه وحدت گفت وگو شد. درواقع یکی از موضوعاتی که در نشست وحدت بحث شد همین راهکار شکل گیری فراکسیون اکثریت بود که در این موضوع بین اعضا اتفاق نظر وجود داشت و آثار آن در هفته های آتی آشکار خواهد شد.

میرتاج الدینی موضوع دیگر طرح شده در جلسه وحدت را بحث و گفت وگو در مورد هیات رئیسه و کمیسوین های مجلس دانست و گفت: این بحث ها هنوز ادامه دارد و قرار شد که در جلسات دیگر با دریافت نظرات سایر نمایندگان روی این موضوع گفتگو شود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مورد فراکسیون اکثریت هم تصریح کرد: تا مجلس شروع نشود و تا جلسه فراکسیون و عضو گیری شروع نشود به طور دقیق نمی توان در این مورد اظهار نظر کرد ولی پیش بینی من این است که بیش از۲۲۰ تا۲۳۰ نماینده عضو فراکسیون اکثریت خواهند شد.

وی افزود: در واقع همه نیروهای انقلاب یک فراکسیون خواهند داشت و آن هم یک فراکسیون اکثریت خواهد بود طبعا در مقابل این فراکسیون، فراکسیون اقلیت با حضور اصلاح طلبان و اعتدالی ها تشکیل خواهد گرفت. تعدادی از نمایندگان هم وارد هیچ فراکسیونی نخواهند شد.

همراهی جبهه پایداری با سازوکار شورای ائتلاف

میر تاج الدینی در پاسخ به این سوال که جبهه پایداری با سازوکار شکل گیری فراکسیون اکثریت همراه است یا خیر هم گفت: جبهه پایداری هم در داخل نیروهای انقلاب تعریف می شود و هر گونه رایزنی و فعالیت های این جبهه در داخل فراکسیون اکثریت خواهد بود. جبهه پایداری باسازوکار شورای ائتلاف همراه هست و با سازوکاری که شورای ائتلاف برای تشکیل فراکسیون اکثریت طراحی کرده همراهی می کنند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در مورد برخی نگرانی ازگسترش اختلافات بین نیروهای اصولگرا در مجلس یازدهم هم گفت: همانطور که اشاره کردم مسئله رایزنی در خصوص مسئولیت های مجلس یک امر قدیمی و طبیعی است ودر همه مجالس پیشین هم وجود داشته است و این نشانه اختلاف نیست.

وی با بیان اینکه در یک فضای اخلاق مدارانه و برادرانه اختلاف نظرها مدیریت خواهد شد ادامه داد:هیچگونه تعارض و تنازعی نیست و نخواهد بود و همه نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم در اهداف اصلی که تحقق رهنمود های رهبری و خدمت به مردم و حل مشکلات مردم است همه اتفاق نظر دارند و بعد از هفته اول مجلس که مسولیت ها شکل می گیرند همه شاهد خواهد که مجلس در موضوعات اساسی روی ریل اصلی انقلاب حرکت خواهد کرد.

ارسال نظر: