چین تهدید ترامپ درباره استفاده از تعرفه علیه پکن را محکوم کرد

کدخبر: 2353135

وزارت خارجه چین از اظهارات ترامپ درباره استفاده از تعرفه به عنوان سلاحی علیه چین برای تنبیه این کشور به دلیل شیوع کرونا انتقاد و بار دیگر اتهامات مطرح شده از سوی دولت آمریکا را رد کرد.

وزارت خارجه چین تهدیدات ترامپ درباره استفاده از تعرفه به عنوان سلاح علیه این کشور را محکوم کرد. رئیس‌جمهور آمریکا هفته قبل پیشنهاد انجام اقدامات تلافی‌جویانه جدید به دلیل آنچه عملکرد نامناسب چین در مقابله با همه‌گیری کرونا خواند را مطرح کرده بود.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «هوآ چونیینگ» سخنگوی این وزارتخانه با تاکید بر این که تعرفه در کل به همه طرفهای درگیر آسیب می‌زند، از آمریکا خواست به بازی یافتن مقصر برای انداختن مسئولیتها بر دوش طرفی دیگر پایان دهد.

وی یک بار دیگر تاکید کرد که چین اتهامات بی‌اساس درباره نقش این کشور در اشاعه عمدی این ویروس را رد می‌کند.

روز یکشنبه «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد «میزان قابل‌توجهی از شواهد» نشان می‌دهد این ویروس از آزمایشگاهی دولتی در «ووهان» که درباره کروناویروس در آن تحقیق می‌شد، به بیرون راه یافته است. چند ساعت بعد دونالد ترامپ گفت معتقد از است که اشتباه وحشتناکی در چین دلیل این همه‌گیری بوده است. گرچه نه او و نه پامپئو مدرکی در اثبات ادعاهای خود ارائه نکردند.

مقام‌های چینی بارها گفته‌اند که از همان روزهای اولیه شیوع کرونا به خوبی در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده‌اند. واشنگتن به ریاست ترامپ در حالی در تلاش است چین را مسئول شیوع این بیماری همه‌گیر جهانی معرفی کند که این فرضیه از سوی سازمان بهداشت جهانی، جامعه علمی و حتی بخش‌هایی از دولت آمریکا رد شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: