خوش رقصی مرکل برای صهیونیست ها

کدخبر: 2353127

اقدام دولت آلمان در تروریستی خواندن حزب الله قهرمان، چیزی جز خضوع و خوش رقصی برای رژیم اشغالگر قدس که ریشه های اجتماعی و سیاسی عمیقی دارد نیست.

نسیم آنلاین؛ علیرضا ربیعی: وزارت کشور آلمان اعلام کرد که فعالیت‌های حزب‌الله در خاک این کشور اروپایی ممنوع شده و این گروه به عنوان یک «سازمان تروریستی» شناخته شده است و پلیس آلمان نیز فورا عملیاتی را با هدف دستگیری برخی از اعضای حزب‌الله انجام داد. مقام‌های امنیتی آلمان مدعی شدند که حدود یک هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.

پلیس و وزارت کشور آلمان در این زمینه اعلام کردند که به چهار مسجد و مرکز فرهنگی نیز حمله کرده‌اند. وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این مراکز که از آنها تحقیق انجام می‌شود به دلیل حمایت‌های مالی که از آن برخوردارند و تبلیغاتی که برای حزب‌الله انجام می‌دهند بخشی از این سازمان هستند.»

این اقدام استقبال آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را به همراه داشت. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «من از دولت آلمان به دلیل این تصمیم مهم برای رد کردن سازمان تروریستی حزب‌الله، تقدیر می‌کنم.»

وی با تکرار ادعاها و اتهامات بی‌اساس علیه حزب‌الله، اظهار داشت: «از دیگر کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا نیز می‌خواهم که به [آلمان] پیوسته و این سیاست را اتخاذ کنند.»

اما چرا آلمان این اقدام مضحک را در شرایطی که به اذعان سیدحسن نصرالله که حزب الله لبنان هیچ نیرو تشکیلاتی در سایر کشورها ندارد را انجام داد؟ در شرایطی که حزب الله از هیچ کشور اروپایی کمکی دریافت نمی کند، مراودات مالی و غیرمالی ندارد و حتی رابطه سیاسی هم ندارد، این اقدام دولت آلمان چیزی جز جلب نظر اسرائیلی ها و البته با فشار آنها نبوده است.

ریشه این خوش رقصی آلمان به روابط حسنه و ویژه آلمان با رژیم صهیونیستی برمی گردد. روابطی که بطور خاص پس از جنگ جهانی دوم شدت گرفت. نفوذ صهیونیست ها در آلمان از همان ابتدای تاسیس جمهوری فدرال آلمان در سال 1950 با تشکیل شورای مرکزی یهودیان در این کشور آغاز شد. یهودیان همیشه در تمامی عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آلمان نقش پررنگی داشته اند. در حوزه اقتصادی آلمان سومین شریک تجاری اسرائیل است و اسرائیل نیز دومین شریک تجاری آلمان در غرب آسیا و شمال آفریقا محسوب می شود. در حوزه سیاسی نیز 100 کرسی از 598 کرسی مجلس آلمان در اختیار یهودیان غیرآلمانی تبار می باشد.

این روابط خاص آلمان با اسرائیل در دوران صدراعظمی آنگلا مرکل به اوج خود رسید. تا جائیکه مرکل اولین نفر از مقامات آلمان است که امنیت اسرائیل را بخشی از مصلحت آلمان به شمار آورد. مرکل از سال 2005 و روی کارآمدن بر برقراری روابط نزدیک و تضمین امنیت اسرائیل تاکید کرد. حمایت های مرکل از اسرائیل به جایی رسید که برای اولین بار اجازه یافت در مقام صدراعظمی در کنست به سخنرانی بپردازد.

مرکل در کنست اسرائیل اظهارات بی سابقه ای داشت او گفت: «هولوکاست باعث خجالت و شرمندگی آلمانی هاست. من در برابر قربانیان آن تعظیم می کنم...تعهد تاریخی در برابر امنیت اسرائیل یک بخش از مصلحت دولت آلمان است به این معنی که امنیت اسرائیل برای من به عنوان صدراعظم آلمان به هیچ وجه قابل گفتگو نیست.»

در مقابل در فوریه 2014 شیمون پرز نشان ممتاز ریاست جمهوری( عالی ترین جایزه غیرنظامی در اسرائیل) را به گردن آنگلا مرکل انداخت! مرکل در جریان جنگ غزه در سال های 2008-2009 به جانبداری از اسرائیل پرداخت و حماس را مسئول شروع جنگ دانست.

سطح روابط میان آلمان و اسرائیل به حوزه های فرهنگی و علمی نیز گسترش پیدا کرده، تا جائیکه بنابر توافقی که میان وزیر خارجه آلمان و وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در سال 2012 منعقد شد، مبلغ 10 میلیون یورو از سال 2012 تا سال 2021 به مرکز رسمی و فرهنگی اسرائیل به نام «یادواشم» پرداخت خواهد شد.

لذا اقدام دولت آلمان در تروریستی خواندن حزب الله قهرمان، چیزی جز خضوع و خوش رقصی برای رژیم اشغالگر قدس که ریشه های اجتماعی و سیاسی عمیقی دارد نیست. و همین امر است که هایکو ماس وزیر آلمان هم در توجیه چرایی تروریست خواندن حزب الله صراحتا می گوید: «چون حزب‌الله لبنان موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.»

ارسال نظر: