هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره موج دوم کرونا

کدخبر: 2353085

با افزایش قربانیان کرونا در انگلیس به مرز سی هزار نفر، وزیر خارجه این کشور هشدار داد که بازگشایی زودهنگام تمامی مدارس می‌تواند موج دوم کرونا در بریتانیا را مرگبارتر کند.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس شب گذشته (سه‌شنبه) هشدار داد که بازگشایی عمومی مدارس در ماه آینده میلادی (ژوئن)، موج دوم ویروس کرونا را مرگبارتر خواهد کرد.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، هشدارهای وزیر خارجه انگلیس در خصوص بازگشایی زودهنگام کشور در شرایطی مطرح شده است که طبق جدیدترین آمار و ارقام، قربانیان کرونا در بریتانیا به ۳۰ هزار نفر نزدیک شد و با این تفاسیر، این کشور در صدر کشورهای اروپایی با بیشترین تعداد قربانی مرتبط با کرونا قرار گرفت.

دومینیک راب در یک کنفرانس خبری تأکید کرد که شواهد دانشمندان حاکی از آن است که بازگشایی تمامی مدارس «خطر بسیار واقعی» افزایش شدید میزان انتقال و شیوع ویروس کرونا را دربرخواهد داشت.

هشدارهای وزیر خارجه انگلیس درست ساعاتی بعد از آن مطرح شد که «نیکلا استرجن» وزیر اول اسکاتلند تصریح کرد بعید است که مدارس اسکاتلند در آینده‌ای قابل‌پیش‌بینی بازگشایی شود.

وی ادامه داد که بازگشایی مدارس در شرایط فعلی شیوع کرونا، «به احتمال بسیار زیاد» به افزایش تعداد مبتلایان به کووید-19 و پُر شدن ظرفیت بیمارستانهای اسکاتلند ظرف دو ماه منجر خواهد شد.

«گاوین ویلیامسون» وزیر آموزش انگلیس نیز به نمایندگان پارلمان گفت که برای بازگشایی کشور یک «رویکرد مرحله‌ای» را در پیش خواهند گرفت.

وزیر خارجه انگلیس ادامه داد که دستکم تا امروز شواهد به گونه‌ای بوده است که نمی‌توان بدون درنظرگرفتن خطر واقعی میزان انتقال کرونا تمامی مدارس را بازگشایی کرد زیرا بازگشایی تمامی مدارس می‌تواند به افزایش انتقال کرونا منجر شده و این مسئله در نهایت موج دوم کرونا در انگلیس را مرگبارتر کند.

از طرف دیگر، روز گذشته همچنین ۱۰ اتحادیه معلمان انگلیس و جمهوری ایرلند در خصوص خطرات واقعی افزایش انتقال ویروس کرونا با بازگشایی تمامی مدارس هشدار دادند.

طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers،تاکنون دستکم سه میلیون ۷۲۸ هزار و ۴۷ نفر از مردم سراسر جهان به کرونا‌ آلوده شده‌اند و از آن میان ۲۵۸ هزار و ۳۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. مجموع مبتلاین به کرونا در انگلیس ۱۹۴ هزار و ۹۹۰ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور ۲۹ هزار و ۴۲۷ نفر است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: