ترامپ: همه‌گیری کرونا نشان داد حق با من بود!

کدخبر: 2353030

ترامپ مدعی شد آمریکایی‌هایی که قبلاً مخالفش بودند حالا نظرشان عوض شده و این موافقت تولید دارو و چیزهای دیگر را شامل می‌شود.

«دونالد ترامپ» در مصاحبه‌ای جدید باز هم به خودستایی پرداخت. وی به روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» گفت آمریکایی‌ها اکنون بر روی تولید داخلی محصولات متنوعی متمرکز هستند، از جمله تولیدات دارویی که در حال حاضر در چین تولید می‌شوند.

او در ادامه مدعی شد آمریکایی‌هایی که قبلاً مخالفش بودند حالا نظرشان عوض شده و این موافقت تولید دارو و چیزهای دیگر را شامل می‌شود.

ترامپ همچنین گفت که معتقد است «خوش‌بینی فزاینده‌ای» در آمریکا وجود دارد و این که حال روحی مردم در حال بهتر شدن است. او پیش‌بینی کرد بحران اقتصادی که در پی شیوع کرونا در آمریکا ایجاد شد و ۳۰ میلیون آمریکایی را مجبور کرد که برای استفاده از مزایای بیکاری درخواست بدهند، بزودی و با صدور اجازه فعالیت اقتصادی از سوی ایالتها بهبود یابد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: مردم می‌خواهند کشور باز شود...فکر کنم ۳۸ ایالت یا در حال بازگشایی است یا به این اقدام خیلی نزدیک است.

وی در ادامه مدل ارائه شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری که اولین بار در روزنامه «نیویورک تایمز» منتشر شد را رد کرد و آن را خبر جعلی خواند. بنابر این مدل، آمار تلفات آمریکا با آغاز ماه ژوئن تا روزانه ۳ هزار فوتی بالا خواهد رفت.

ادعاهای ترامپ در حالی مطرح شده که عملکرد دولت او در پی شیوع کرونا در آمریکا به دلیل کندی واکنش و اظهارنظرهای غیرعلمی وی زیر تیغ انتقادات قرار دارد.

علی‌رغم آنکه آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان را دارد، او مردم را برای اعتراض به محدودیتها تهییج و فرمانداران ایالتها را برای بازگشایی تحت فشار قرار داده است.

هم‌اکنون حدود نیمی از ایالات این کشور در حال حاضر به سوی لغو نسبی تعطیلی‌ها پیش می‌روند. مسئله‌ای که کارشناسان مسائل بهداشتی را نگران کرده است.

همچنین مدلی که به تازگی اصلاح شده پیش‌بینی کرده حدود ۱۳۵ هزار آمریکایی بر اثر «کووید-۱۹» تا اوایل اوت (اواسط مرداد) جان می‌بازند. به گفته محققان این رقم تقریباً دو برابر پیش‌بینی‌های قبلی است.

دلیل این پیش‌بینی جدیدِ انجام شده توسط موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن، افزایش فعالیت در اغلب ایالتهای آمریکاست. انتظار می‌رود تا ۱۱ مه (۶ روز دیگر) بازگشایی مشاغل و کاهش محدویتهای ماندن در خانه در ۳۱ ایالت اجرایی شود.

دکتر «کریستوفر موری»، مدیر این موسسه گفت: «انتظار داریم که همه‌گیری در ایالتهای زیادی به فصل تابستان کشیده شود.» این پیش‌بینی‌ها بر شدت هشدار کارشناسان بهداشت عمومی درباره این که درخواست برای برداشته شدن محدویتهای تجاری و اجتماعی به امیدِ سامان دادن به اقتصاد می‌تواند پیامدهای شوک‌آوری به قیمت جان انسانها داشته باشد، افزوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت که به اعتقاد وی یکصد هزار آمریکایی احتمالاً بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد. در حالی که وی جمعه هفته گذشته ابراز امیدواری کرده بود که کمتر از یکصد هزار آمریکایی جان خود را بر اثر کرونا از دست بدهند و پیش از آن گفته بود که ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر بر اثر این ویروس ناشناخته در ایالات متحده قربانی خواهند شد.

بنابر آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۱۳ هزار آمریکایی به کرونا مبتلا شده‌اند و حدود ۷۰ هزار نفر بر اثر آن جان باخته‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: