جلسه رأی اعتماد به کابینه الکاظمی فردا برگزار می‌شود

کدخبر: 2352945

پارلمان عراق جلسه رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی «مصطفی الکاظمی» را روز چهارشنبه برگزار می کند.

«محمد الحلبوسی » رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که نشست پارلمانی برای تصویب برنامه دولت و وزرای پیشنهادی برای کابینه «مصطفی الکاظمی » روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

این در حالی است که روز شنبه یک منبع آگاه در پارلمان عراق گفته بود که ریاست پارلمان از نمایندگان خواسته است تا برای بررسی رأی اعتماد به کابینه «مصطفی الکاظمی »، دوشنبه همین هفته در صحن پارلمان حضور یابند.

به گفته این منبع، الحلبوسی دستور داده بود که ساعت ۹ شنبه هواپیماهایی برای انتقال نمایندگان از شهرهای اربیل، سلیمانیه و بصره به بغداد به این سه شهر اعزام شوند.

منبعی دیگر ضمن تأیید این خبر به سومریه نیوز گفت که الحلبوسی از نمایندگان خواسته دوشنبه در بغداد حضور داشته باشند، ولی زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد هنوز مشخص نیست.

گفتنی است که یکشنبه هفته آینده، مهلت قانونی و یک ماهه مصطفی الکاظمی برای اخذ رأی اعتماد از پارلمان به پایان می‌رسد.

منابع عراقی می‌گویند که الکاظمی اسامی وزرای مورد نظر خود را به فراکسیون‌های پارلمانی ارائه کرده و منتظر تعیین جلسه رأی اعتماد است.

این در حالی است که پیش از این، مصطفی الکاظمی با انتشار یک پست توئیتری تأکید کرد: «مسئولیتی که در شرایط سخت کنونی و در سایه چالشهای اقتصادی و بهداشتی و امنیتی پذیرفته‌ام یک مسئولیت ملی است».

وی در ادامه افزود: «کابینه‌ای که درصدد تشکیل آن هستم، باید متناسب با بحران‌های کنونی کشور و حل آنها باشد».

گفتنی است که برهم صالح، رئیس جمهور عراق ۲۱ فروردین ماه سال جاری بعد از ناکامی و انصراف «عدنان الزُرفی »، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه که از ائتلاف العبادی بود، مصطفی الکاظمی- رئیس فعلی استخبارات عراق (اطلاعات) - را برای تشکیل کابینه مکلف کرد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: