باکو به همکاری با ناتو ادامه می‌دهد

کدخبر: 2352928

در توییت وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: «باکو مصمم به همکاری با ناتو برای برقراری صلح و امنیت در منطقه اوراسیا و فراتر از آن است.»

جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از تداوم همکاری خود با ناتو(سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «ترند» وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در توییتی در این زمینه اعلام کرد که باکو مصمم به تداوم همکاری با ناتو است.

در بخشی از این توییت وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: «در سال 94 در چنین روزی آذربایجان به برنامه همکاری وصلح ناتو پیوست و یک همکاری متقابل، مستحکم و سودمند ایجاد کرد.»

در ادامه توییت وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: «باکو مصمم به همکاری با ناتو برای برقراری صلح و امنیت در منطقه اوراسیا و فراتر از آن است.»

همکاریهای ناتو و جمهوری آذربایجان در قالب برنامه مشارکت برای صلح، آموزش نیرو های نظامی این کشور مطابق با معیارهای ناتو و شرکت نیرو های آذربایجانی در رزمایش های ناتو است اما به نظر می رسد چند سال همکاری با ناتو دستاوردی مهم برای باکو به ویژه در حل تنش با ارمنستان بابت منطقه «ناگورنو قره باغ» نداشته است.

این در حالی است که باکو چندی قبل خبر داد که نگاهی هم به خرید جنگ افزارهای روسی دارد. در روزهای گذشته منابع مطلع از تصمیم جمهوری آذربایجان برای تجهیز نیروی هوایی خود به جنگنده‌های پیشرفته نسل چهار پلاس ساخت روسیه خبر دادند.

وبگاه «نیوز آرمنیا» روز سه شنبه به نقل از رسانه‌های آذری نوشت که گروهی از کارشناسان آذربایجان به تازگی از صنایع ساخت تجهیزات نظامی روسیه از جمله کارخانه‌های ساخت میگ-35 و سوخو-35 بازدید کردند. به گفته منابع مطلع، آذربایجان ابراز امیدواری کرده که پیشرفته ترین جنگنده های ساخت روسیه را خریداری کند.

روسیه نیز در مقابل از آمادگی خود برای تجهیز نیروی هوایی جمهوری آذربایجان به جنگنده‌های مورد نظر این کشور خبر داده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: