دسر مخصوص افطار

۳ نکته درباره تهیه باقلوا شعریه

کدخبر: 2352849

در این مطلب طرز تهیه شعریه، باقلوای خوشمزه جنوبی را می‌خوانید. شعریه یک شیرینی یا حلوای عالی برای افطارهای شماست. دستور تهیه شعریه را در ادامه بخوانید.

نسیم آنلاین:‌ شعریه دسری مخصوص نواحی جنوب ایران است. این باقلوای خوشمزه در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز تهیه می‌شود. شما می‌توانید برای دورهمی‌های خانوادگی و در روزهای کرونایی شعریه درست کنید و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. دستور تهیه شعریه را به روایت شف مریم به آدرس صفحه ranginmazze در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای تهیه شعریه

رشته شعریه ۱ بسته

کره ۵۰ گرم

شیرعسلی دو سوم قوطی

مغز بادام و پسته ۲۰۰ گرم

هل آسیاب شده یک چهارم قاشق چایخوری

زعفران دم کرده یک قاشق‌غذاخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه شعریه

ابتدا بسته رشته‌ای را که تهیه کردید با دست خرد کنید. هر چه رشته‌های شما خردتر باشد، باقلوای شما بهتر خواهد شد. کره را در ماهیتابه آب کنید. حالا رشته‌هایی که خرد کردید را درون ماهیتابه بریزید و تفت بدهید. در این مرحله نوبت به اضافه کردن هل آسیباب شده و زعفران دم کرده است. حالا مواد را با هم ترکیب کنید. مواظب باشید که رشته‌ها نسوزد. لازم نیست مدت زمان طولانی رشته‌ها را هم بزنید، همین که رنگ رشته‌ها تغییر کند، کافی است. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، شیرعسلی را اضافه کنید. مواد شعریه را به خوبی با هم ترکیب کنید. شیرعسلی به مرور روی حرارت سفید می‌شود. اشکالی ندارد که رقیق باشد. پس از ۵ دقیقه گلاب را اضافه کنید. زیر ماهیتابه را خاموش کنید اما ظرف‌تان را از روی گاز برندارید و به هم زدن ادامه دهید. اکنون یک ورق فویل بردارید، روی آن را چرب کنید و مواد را روی فویل بریزید. مواد شعریه را روی فویل یکدست و یک اندازه پخش کنید.

حالا مغز بادام و مغز پسته را روی رشته و شیرعسلی بریزید. با ورق فویل موادتان را بپیچید و به صورت رول در بیاورید. حالا موادتان را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید که ۵ ساعت در یخچال بماند. سپس شعریه را از یخچال در بیاورید، از فویل خارج کنید و برش بدهید. در صورت تمایل می‌توانید مخلوطی با شکر، آب، زعفران و گلاب شهد درست کنید و روی شعریه بریزید. با استفاده از گل سرخ و مغز بادام و پسته می‌توانید روی شعریه را تزئین کنید.

ریزه‌کاری‌های تهیه یک شعریه خوشمزه

  • در بعضی دستورهای تهیه شعریه از گردوی خرد شده هم استفاده می‌شود.
  • هر چه میزان شیرعسلی شعریه بیشتر باشد، نرم‌تر و شیرین‌تر می‌شود.
  • معمولا این دسر را گرم هم سرو می‌کنند. می‌توانید آن را داخل ظرف وارمردار بریزید و با چای صرف کنید.
ارسال نظر: