دمشق: اظهارات نتانیاهو درباره الحاق اراضی فلسطینی تجاوزکارانه است

کدخبر: 2352827

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت اظهارات نتانیاهو درباره الحاق اراضی فلسطینی در راستای رفتارهای تجاوزکارانه رژیم اشغالگر است.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت که دمشق اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل درباره الحاق بیشتر اراضی فلسطینی در کرانه باختری را بشدت محکوم می‌کند.

این منبع گفت که این اظهارات نتانیاهو نیز در راستای رفتارهای تجاوزکارانه رژیم اشغالگر، تجاوزات مستمر، بی‌اعتنایی به مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوط به وضعیت قانونی اراضی اشغالی و تصمیمات این رژیم درباره قدس و جولان اشغالی سوریه است.

طبق گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، این منبع سوری با اشاره به اینکه، تجاوزات رژیم اشغالگر نتیجه حمایت‌های بی‌دریغ دولت آمریکا از این رژیم است، جامعه جهانی را به اقدام برای مقابله با نقض قوانین بین‌المللی توسط آمریکا و اسرائیل که تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است، فراخواند.

این منبع سوری افزود که تجاوزات اسرائیل همه امت را نشانه گرفته است و هیچ فردی از شر این رژیم در امان نیست لذا اتخاذ موضع تاریخی مسئولانه برای دفاع از مسائل امت و منافع آن و مخالفت با هر شکلی از اشکال عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر ضروری است.

توافقنامه‌ای که اخیرا توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف انتخاباتی حزب آبی و سفید به امضا رسید، تصریح می‌کند که الحاق دره اردن و کلیه شهرک‌های کرانه باختری ممکن است بزودی در کابینه (کنست) به رأی گذاشته شود.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق تقریبا ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته و مخالفت شدید فلسطینی‌ها را در پی داشته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: