حذف دادستان از اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس

کدخبر: 2352779

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند که دادستان از اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس حذف شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی طرح اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر ماده ۵ این طرح را بررسی کردند.

علی ادیانی در مخالفت با این ماده، گفت: باید این ماده حذف شود چرا که عضویت دادستان در هیئت اجرایی را مجلس دهم تصویب کرد و الان این مجلس می‌خواهد آن را حذف کند.

در ادامه جلسه، نمایندگان با پیشنهاد حذف این ماده مخالفت کرده و ماده ۵ را تصویب کردند.

در ماده ۵ آمده است: در ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عبارت «عضویت دادستان و رئیس ثبت احوال مرکز حوزه انتخابیه و هشت نفر معتمدین» به عبارت «عضویت رئیس ثبت احوال مرکز حوزه انتخابیه و نه نفر معتمدین» اصلاح می شود.

مطابق با ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بلافاصله پس از صدور دستور شروع انتخابات از طرف وزارت‌ کشور، فرماندار یا بخشدار مرکز حوزه‌ی انتخابیه دستور تشکیل هیئت‌های اجرایی حوزه‌های فرعی را به فرماندار یا بخشدار حوزه‌های فرعی صادر نموده و خود موظف است ظرف شش روز در مرکز حوزه‌ی انتخابیه، هیئت‌ اجرایی انتخابات را با حضور هیئت ‌نظارت شورای نگهبان به ریاست خود و عضویت دادستان و رئیس ثبت ‌احوال مرکز حوزه‌ی انتخابیه و هشت نفر معتمدین موضوع ماده (٣٢) تشکیل دهد که نمایندگان این ماده را اصلاح کردند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: