تشدید حملات متجاوزان به یمن در ماه رمضان

کدخبر: 2352765

رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن اعلام کرد، تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن و مناطق غیرنظامی آن علی‌رغم آتش‌بس ادعایی، در سایه سکوت شرم‌آور سازمان ملل صورت می‌گیرد.

ائتلاف سعودی شنبه (دیروز) مرکز گمرکی «عفار» در استان «البیضاء» در مرکز یمن را هدف گرفت که چندین کامیون حامل مواد غذایی در آتش سوخت و چندین نفر نیز مجروح و مفقود شدند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن و سخنگوی جنبش انصارالله بامداد امروز در توییتی در واکنش به این موضوع نوشت: جنگنده‌های جنایتکار ائتلاف متجاوز با هدف گرفتن وسایل حمل و نقل و زندگی مردم و منافع آنها در منطقه عفار استان بیضاء جنایتی بزرگ مرتکب شدند. این یکی از رسوایی‌های آتش‌بس ادعایی است که حملات به جبهه‌ها و غیر جبهه‌ها (مراکز غیرنظامی) با تبانی و سکوت شرم‌آور سازمان ملل شدت گرفته است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم دیروز در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: جنگنده‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی تنش را به شیوه‌های متعدد تمدید می‌کنند که از جمله آنها هدف گرفتن مرکز گمرک عفار در استان بیضاء و انجام چندین حمله به آن است و این حملات منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی و نیز سوختن کامیون‌های حامل کالا بوده است. اقدامات هجومی و انجام کشتار، برجسته‌ترین عنوان جنایتکارانه طی سال‌های تجاوز به یمن است.

وی ادامه داد، ائتلاف سعودی و آمریکایی به جای ادامه حملات هوایی و زمینی به یمن باید تمام وقت به مقابله با ویروس کرونا بپردازد؛ بمباران مواد غذایی و کالا در عفار در چارچوب محاصره دو چندان ملت یمن است و جنایت جنگی است.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات عربی متحده ۲۱ فروردین از آغاز آتش‌بس یک‌طرفه در یمن خبر داد و مدعی شد که همه حملات هوایی و زمینی «با هدف کمک به تلاش‌ها برای مقابله با کرونا» در یمن متوقف و در صورت استقبال طرف مقابل، این آتش بس قابل تمدید است.

طی این مدت حملات زمینی و هوایی سعودی‌ها که اخیراً متحمل شکست‌های سختی در جبهه مأرب و جبهه الجوف (جنوب عربستان) شدند، تشدید شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: