مشکلات سفر با هواپیما برای خانم های باردار

کدخبر: 2352724

سفربا هواپیما از جمله سفرهایی است که طرفداران بسیاری دارد. راحتی و سرعت بالای این وسیله نقلیه موجب شده است که خیلی از افراد به ویژه زنان باردار ترجیح دهند که هزینه بیشتری بپردازند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خود برسند.

سفربا هواپیما از جمله سفرهایی است که طرفداران بسیاری دارد. راحتی و سرعت بالای این وسیله نقلیه موجب شده است که خیلی از افراد به ویژه زنان باردار ترجیح دهند که هزینه بیشتری بپردازند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خود برسند. افرادی خاصی مانند زنان باردار که شرایط ویژه ای دارند نیاز به مراقبت بیشتری در طول سفر هوایی خواهند داشت. اگر چه سفر و نشستن های طولانی مدت برای زنان باردار خطرناک است و مشکلاتی مانند لختگی خون در پاها و رگ های لگن را به وجود می آورد اما واقعا نمی توان آن ها را تا زمان تولد فرزند از تمامی کارها از جمله سفر با هواپیما منع نمود. در صورتی که در سفرهای هوایی به تمامی نکات لازم در خصوص مسافران باردار توجه و اجرا شود قطعا زنان باردار سفر راحت و بدون استرسی را تجربه خواهند نمود.

مشورت با پزشک خود

زنان بارداری که بلیط هواپیما قشم یا ... را رزرو کرده اند نیاز است پیش از سفر به پزشک معالج خود مراجعه نمایند تا سلامت آن ها مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید شدن می توانند نسبت به رفتن به سفر اقدام نمایند. این مسافران باید حتما اسناد و مدارک پزشکی خود را همراه با تاریخ تخمینی زایمان در هنگام سفر هوایی به همراه داشته باشند. زنان بادرار همچنین باید اطلاعاتی در رابطه با گروه خونی و شماره تماس پزشک داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند با او ارتباط برقرار نمایند و راهنمایی های لازم را کسب کنند. قوانین ایرلاین ها در رابطه با مسافرت زنان باردار متفاوت است، از این رو نیاز است که این افراد در زمان رزرو بلیط هواپیما تمامی قوانین ایرلاین مربوطه را مطالعه نمایند.

به عنوان مثال برخی از ایرلاین ها تنها در صورتی مجوز حضور زنان باردار در هواپیما را صادر می کنند که فرد گواهی پزشکی که توسط یک پزشک معتمد یا ماما تایید و امضا شده است را به همراه داشته باشد. همچنین بهتر است این اشخاص یک کپی از پرونده و سوابق پزشکی و آخرین سونوگرافی خود را با خود بیاورند. شرایط ایرلاین ها برای زنان باردار به ویژه در سفرهای خارجی سخت تر خواهد شد زیرا مسیرطولانی تر می باشد و احتمال اینکه استرس فرد افزایش یابد و دچار مشکلاتی گردد بیشتر است.

داشتن سفری سبک

زنان باردار بهتر است تا حد ممکن از بردن وسایل سنگین و اضافی برای سفر بپرهیزند و سعی کنند فقط لوزم ضروری و مورد نیاز را به همراه داشته باشند تا بتوانند سفر سبکی را تجربه کنند. این افراد همچنین بهتر است از چمدان های چرخدار استفاده نمایند تا به راحتی بتوانند چمدان را در سالن انتظار جابجا کنند. علاوه بر این نیاز است که حتما لوازم ضروری که در طول سفر به آن ها احتیاج خواهند داشت را در یک ساک کوچک قرار دهند و با خود به داخل کابین هواپیما بیاورند.

توجه به شرایط بیمه درمانی خود

بهتر است قبل از سفر شرایط پوشش بیمه درمانی خود در سفرها را بررسی کنید و ببینید که از کدام طرح بیمه می توانید به عنوان بیمه مسافرتی استفاده نمایید. شرایط بیمه ها با یکدیگر متفاوت است و برخی از آن ها علاوه بر پوشش بیمه های پزشکی، هزینه اموال شخصی و حمل و نقل نیز تحت پوشش قرار می بهتر است قبل از سفر شرایط پوشش بیمه درمانی خود در سفرها را بررسی کنید و ببینید که از کدام طرح بیمه می توانید به عنوان بیمه مسافرتی استفاده نمایید. شرایط بیمه ها با یکدیگر متفاوت است و برخی از آن ها علاوه بر پوشش بیمه های پزشکی، هزینه اموال شخصی و حمل و نقل نیز تحت پوشش قرار می دهند. بنابراین زنان باردار برای داشتن سفری آرام و بدور از استرس و نگرانی بهتر است بیمه مسافرتی داشته باشند.

انتخاب صندلی مناسب

انتخاب هوشمندانه صندلی در طی پرواز می تواند کمک کند که فرد سفر راحت تری داشته باشد. به عنوان مثال صندلی های کنار راهرو به دلیل اینکه راحتتر می توانید بلند شوید و راه بروید یا بخواهید از سرویس بهداشتی استفاده نمایید گزینه های مناسب تری هستند. برخی از شرکت های هواپیمایی دارای محدودیت های برای نشستن زنان باردار در طول سفر بر روی برخی صندلی ها هستند. به عنوان مثال اجازه نمی دهند که زنان باردار برروی صندلی کنار درهای اضطراری بنشینند. این مسافران در صورتی که بتوانند هواپیمایی را انتخاب نمایند که فضای بیشتری بین صندلی ها برقرار باشد قطعا سفر راحت تری خواهند داشت.

در صورتی که امکان رزرو نمودن صندلی هوپیما از قبل وجود نداشته باشد توصیه می شود به منظور یافتن یک صندلی مناسب زودتر از سایر افراد به سمت گیت بروید. یکی از بهترین صندلی های هواپیما صندلی کنار پارتیشن bulkhead می باشد که در واقع محل جداسازسی بخش بیزینس و اکونومی است، از این رو دارای فضای بازتری است. زنان باردار باید حتما در هنگام سوار شدن به هواپیما پرسنل پرواز در صورتی که امکان رزرو نمودن صندلی هوپیما از قبل وجود نداشته باشد توصیه می شود به منظور یافتن یک صندلی مناسب زودتر از سایر افراد به سمت گیت بروید. یکی از بهترین صندلی های هواپیما صندلی کنار پارتیشن bulkhead می باشد که در واقع محل جداسازسی بخش بیزینس و اکونومی است، از این رو دارای فضای بازتری است. زنان باردار باید حتما در هنگام سوار شدن به هواپیما پرسنل پرواز را در جریان قرار دهند. زیرا مهمانداران هواپیما در این صورت توجه بیشتری به فرد دارند و کمک می کنند که شخص بتواند سفری پر از آرامش و بدوت استرس را تجربه کند.

بلند شدن از جای خود و مصر ف به اندازه آب و غذا

با توجه به اینکه نشستن طولانی مدت برای زنان باردار خطر دارد، بنابرابن بهتر است هر چند مدت یکبار بلند شوند و قدم بزنند و یا چند حرکت کششی انجام دهند. نوشیدن آب کافی بسیار اهمیت دارد از این رو نیاز است که فرد در حین، قبل و بعد پرواز مرتبا آب بنوشد تا مقدار آب و دمای بدن تامین شود. بانوان باردار بهتر است از خوردن نوشابه ها و نوشیدنی گاز دار بپرهیزند. توصیه می شود که در طول سفر میوه هایی مانند انگور، پرتغال، زردآلو و ... به همراه داشته باشند و خود را با خوردن آنها مشغول نمایند.

بهترین زمان سفر در بارداری

بهرین زمان سفر در بارداری با هر وسیله نقلیه ای از جمله هواپیما سه ماهه دوم بارداری یا به اصطلاح هفته 14 تا 27 می باشد. در مواردی که بیمار درسه ماه اول بارداری برای رفتن به سفر اقدام می کند احتمال اینکه جنین سقط شود وجود دارد و فرد دائما دچار حالت تهوع می گردد. همچنین سفر با هواپیما به زنان باردار ی که هفته 36 بارداری را سپری کرده به دلیل شرایط ظاهری و جسمی که دارند اصلا توصیه نمی شود.

موارد منع سفر هوایی برای زنان باردار

گاهی اوقات شرایط زنان باردار به گونه ای است که اصلا توصیه نمی شود که فرد به سفر برود و تفاوتی ندارد این سفر زمینی، ریلی یا هوایی باشد. از جمله این شرایط خاص می توان به موارد زیر اشاره نمود.

بارداری دو یاچند قلو

اختلالات جفت یا خونریزی واژینال

تهدید به زایمان زود رس

سابقه لخته شدن خون

ابتلای مادر به دیابت، دیابت بارداری، پر فشاری خون

در صورتی که فرد بلیط هواپیما رشت یا مقاصد دیگر را رزرو کرده باشد و یکی از موارد بالا برای او رخ دهد نمی تواند به سفر برود و باید هر چه سریعتر نسبت به استرداد بلیط خود اقدام نمایند.

قوانین پرواز برای زنان باردار

ارائه مجوز پزشکی ضروری نیست اما ایرلاین ها توصیه می کنند که زنان باردار از سفر در سه ماه اول و آخر بارداری خود بپرهیزند.

تا زمان 36 هفتگی پرواز بدون مجوز آزاد می باشد.

زنان باردار باید حتما کپی پرونده پزشکی ، نامه تعیین کننده تاریخ زایمان توسط ماما یا پزشک متخصص را به همراه داشته باشند. البته این نامه برای بانوانی که در هفته 28 بارداری به بعد هستند ضروری می باشد. توجه داشته باشید که سفر با هواپیما برای بارداری های تک قلو تا 36 هفتگی و برای باردارهای دو قلو تا 32 هفتگی امکان پذیر است.

نکاتی هنگام سفر با هواپیما

در صورتی که مادر و جنین در سلامت کامل باشند و فرد سه هفته دوم بارداری را برای سفر انتخاب کرده باشد می تواند سفری بدون نگرانی و استرس داشته باشد. همچنین در این شرایط نگرانی بابت دستگاه های اسکنر قسمت بازرسی فرودگاه وجود ندارد، زیرا پرتوهای آن ها بسیار ضعیف تر از آن است که بخواهد آسیبی به مادر یا جنین وارد نماید. زنان باردار برای داشتن سفری راحت تر بهتر است به نکات زیر توجه کنند.

انتخاب یک صندلی میانه هواپیما و کنار راهرو

خم و راست کردن مرتب پاها از مچ به منظور جلوگیری از ورم پا

استفاده از شلوار طبی بارداری

پرهیز از خوردن غذاها و نوشیدنی های نفاخ و گازدار

بستن کمربند ایمنی زیر شکم و پایین باسن

خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما همیشه باید از چندین روز قبل از سفر صورت گیرد. برای تهیه بلیط هواپیما مسافران می توانند به صورت حضوری یا آنلاین اقدام نمایند. امروزه خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین طرفداران بسیاری دارد به طوری که می توان گفت کاملا جایگزین روش سنتی و حضوری خرید بلیط شده است. برای رزرو آنلاین بلیط مسافران کافی است در هر مکان و شرایطی که هستند با اتصال به اینترنت به یکی از وب سایت های ارائه دهنده بلیط مانند مستر بلیط که سابقه درخشانی نیز دارد مراجعه نمایند. خرید اینترنتی بلیط هواپیما از مستر بلیط بسیار ساده است و فقط کافی است که فرد تاریخ و مبدا و مقصد سفر خود را مشخص نماید تا لیستی از تمامی پروازهای سیستمی و چارتر برای او نمایش داده شود.

پس از بررسی بلیط ها و مقایسه آن ها شخص می تواند بهترین بلیط ممکن را رزرو نمایند. این سایت همچنین شرایطی را فراهم نموده است تا مسافران در مواقعی که قصد دارند بلیط خود را کنسل نمایند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر فروش بلیط، به صورت آنلاین نسبت به استرداد بلیط اقدام کنند.

ارسال نظر: