حکیم: عراق به راهبرد امنیتی برای پایان داعش نیاز دارد

کدخبر: 2352704

«سید عمار حکیم»، روز شنبه در پی شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی در مبارزه با داعش گفت که عراق به طراحی راهبرد امنیتی جدید برای نابودی گروه های تروریست نیاز دارد.

حکیم افزود : شهادت و زخمی شدن چندین نیروی الحشد الشعبی و پلیس فدرال پس از ایستادگی در برابر زنجیره‌ای از حملات تروریستی در مناطق گوناگون استان صلاح الدین و اطراف شهر سامرا خبری ناگوار بود.

وی ادامه داد: با اینکه بشارت رسید که آنان توانسته‌اند تروریست های خیانت پیشه را شکست دهند، اما اندوه فقدان این گروه از شهدا که جان خود را در ماه فضیلت از دست دادند، بسی گران‌تر است.

حکیم تاکید کرد: خلاهای موجود بررسی دقیق وضعیت امنیتی و طراحی راهبرد امنیتی جدید را طلب می‌کند که ضامن پایان دادن به حضور تروریست‌های داعش و اتخاذ تدابیر پیشدستانه در برابر آنها و خودداری از هرگونه سهل‌انگاری به خصوص در مناطقی باشد که وضعیت امنیت در آنها استوار نیست.

وی گفت: لازم می‌دانیم که بر ضرورت دور نگه داشتن پرونده امنیتی کشور از کشمکش‌های سیاسی تأکید کنیم.

حکیم در پایان ضمن طلب رحمت و رضوان الهی برای این شهدای والامقام، برای خانواده‌های داغدار صبر و اجر آرزو و همچنین برای آسیب‌دیدگان طلب شفای عاجل کرد.

در جریان درگیری های شدید نیروهای الحشد الشعبی عراق با عناصر تروریست و داعشی در منطقه «بلد» و «مکیشفه» در جنوب تکریت و شمال سامرا (در استان صلاح الدین)، ۱۰ نفر از این نیروها شهید شدند.

به گزارش روز شنبه مدیریت رسانه ای سازمان الحشد الشعبی در این درگیری ها که بامداد امروز روی داد، چهار نفر از نیروهای الحشد الشعبی نیز زخمی شدند. در این درگیری از هنگ دجله الحشد الشعبی ۹ نفر شهید و دو نفر مجروح و از تیپ ۴۱ آن نیز یک نفر در منطقه «تل الذهب» شهید شدند. بر اساس این گزارش چند نفر از تروریست هم در جریان درگیری ها در مناطق بلد و مکیشفه در جنوب تکریت در استان صلاح الدین کشته و یا زخمی شدند. مناطق جنوب شرقی استان صلاح الدین به دلیل وجود طبیعت ناهموار جغرافیایی و مناطق گسترده پست و بلند در کنار خلاء امنیتی از مخفیگاه های هسته های داعش به شمار می رود.

در هفته‌های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق مختلف به خصوص مناطق ناهموار بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله، معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته ‌است.

افزایش این حملات سبب شده نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق با پشتیبانی هواپیماهای جنگی، عملیاتی را برای هدف قرار دادن مخفیگاه‌های داعش در استان‌های شرقی و شمالی کشور انجام دهند.

فعالیت هسته‌های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق در ماه‌های گذشته به سبب مشکلات سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران کرونا در این کشور، شدت یافته‌ است.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: