شروط برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم در دانشگاه‌ها

کدخبر: 2352702

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: ترجیح دانشگاه ها بر برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری است اما این امر، مشروط به وضع دانشگاه و اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان ترم است.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، گفت: ترجیح دانشگاه ها بر برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری است اما این امر مشروط به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است که در پایان ترم وضعیت کرونا چگونه باشد.

وی ادامه داد: پایان ترم می تواند ۲ هفته و حتی تا ۴ هفته تمدید شود و اگر در آن زمان شرایط حضور فیزیکی دانشجویان در امتحانات فراهم شود یعنی دانشگاه شرایط حضور فیزیکی دانشجویان را داشته باشد و ستاد ملی مقابله با کرونا هم اجازه دهد امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

اگر شرایط حضور فیزیکی دانشجویان برای امتحان فراهم نشد

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: اما اگر به دلایلی شرایط حضور فیزیکی دانشجویان در امتحانات محقق نشود یعنی یا دانشگاه شرایط حضور فیزیکی دانشجویان را نداشته باشد یا ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه ندهد، گزینه های دیگری از جمله آزمون های الکترونیکی یا آزمون های کوچک در طول ترم یا امتحان دادن دانشجو در دانشگاه شهر محصل سکونت خود به شرط موافقت دانشگاه مبدا و مقصد برای امتحان و ارزیابی دانشجویان مطرح شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: