مقرارت منع رفت و آمد در ۳۱ شهر ترکیه

کدخبر: 2352699

ترکیه برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری کووید ۱۹ (کرونا) تصمیم به اعمال مقررات منع آمد و شد در ۳۱ شهر و استان این کشور از جمله آنکارا و استانبول گرفته است.

ترکیه در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور مقرراتی را از جمله منع آمد و شد وضع کرد. به موجب این مقررات از ساعت صفر شنبه ۱۳ اردیبهشت (دوم ماه می) به مدت سه روز منع رفت و آمد در این کشور برقرار خواهد شد و برخی کلان‌شهرها از جمله استانبول و آنکارا را در بر خواهد گرفت.

دیروز جمعه سوپرمارکت‌ها تا ساعت ۱۴ در ترکیه باز بودند. در سه روز بعد قرار است نانوایی‌ها، نان‌های خود را با کامیون به محلات منتقل کرده و در آنجا به فروش برسانند.

درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و سایر مراکز حیاتی در این چند روز باز می‌مانند و به خدمات‌رسانی ادامه خواهند داد.

پیش از این در ترکیه برای اغلب افراد زیر ۲۰ سال، افراد دارای بیماری‌های مزمن و شهروندان بالای ۶۵ سال مقررات منع رفت و آمد اعمال شده بود.

ترکیه تاکنون برای اینکه به اقتصاد صدمه‌دیده خود فشار بیش‌تری وارد نکند از برقراری طولانی‌مدت منع رفت و آمد در سراسر کشور پرهیز نموده و به برقراری محدودیت‌هایی اکتفا کرده است.

طبق این محدودیت‌ها که دستکم تا پایان ماه می ادامه خواهند داشت، مدارس، قنادی‌ها و مشروب‌فروشی‌ها بسته خواهند ماند، گردهمایی‌های بزرگ و مراسم مذهبی در مساجد ممنوع شده و مراسم افطاری نیز در ماه رمضان برگزار نخواهد شد.

بر اساس گزارش به‌روزشده آمار رسمی ابتلاء به کرونا در ترکیه، در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور دوهزار و ۱۸۸ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و ۸۴ بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در ترکیه تاکنون به ۱۲۲ هزار و ۳۹۲ مورد رسیده و سه هزار و ۲۵۸ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: