قریشی: حمایت رهبر انقلاب از مردم کشمیر قابل ستایش است

کدخبر: 2352627

وزیر خارجه پاکستان در گفتگو با جواد ظریف به موضوعات مهم منطقه‌ای اشاره کرده و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از مسلمانان کشمیر را ستودنی دانست.

وزارت خارجه پاکستان با انتشار جزئیات بیشتری از گفتگوی تلفنی «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان و «محمدجواد ظریف» که دو روز گذشته صورت گرفت، آن را عامل گسترش روابط دو کشور دانست.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است دو کشور ایران و پاکستان به لزوم همکاری برای مقابله با آفاتی چون ملخ و... تاکید کردند.

همچنین وزیر خارجه پاکستان درگذشت تعدادی از اتباع ایرانی بر اثر بیماری کرونا را تسلیت گفته و ابراز امیدواری کرد دولت ایران در مقابله با این ویروس پیروز شود.

وزاری خارجه ایران و پاکستان به بیان دیدگاه های خود در مورد صلح افغانستان پرداختند و قریشی گفت: ما همچنان به ایفای نقش خود برای برقراری صلح در این کشور ادامه خواهیم داد.

قریشی گفت: حمایت های مداوم رهبر معظم انقلاب از مردم کشمیر ستودنی است و دیگر کشورهای جهان نیز باید درک کنند که شرایط حاد و سخت در کشمیر نیاز به همکاری و همراهی همگانی دارد تا بهتر شود.

وی افزود: نهادهای بین المللی و جامعه جهانی باید مانع تداوم ظلم هند در کشمیر و سیطره غیر قانونی دهلی نو بر این منطقه شوند.

طی روزهای اخیر حسن روحانی نیز گفتگوی تلفنی با عمران خان داشت و نخست وزیر پاکستان نیز بر حمایت از ایران مقابل تحریم های غیر انسانی آمریکا تاکید کرد.

ایران و پاکستان 904 کیلومتر مرز مشترک دارند و به دلیل اشتراکات فراوان دینی و مذهبی، فرهنگی و زبانی شرکای منطقه ای تلقی می شوند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: