جلسه رأی اعتماد پارلمان به کابینه عراق این هفته برگزار می‌شود

کدخبر: 2352595

ائتلاف «سائرون» موعد برگزاری جلسه ویژه پارلمان برای رای گیری درباره کابینه مصطفی الکاظمی را در روز سه‌شنبه هفته آینده اعلام کرد.

ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق اعلام کرد که موعد برگزاری جلسه ویژه پارلمان برای رای گیری درباره کابینه مصطفی الکاظمی روز سه‌شنبه هفته آینده خواهد بود.

«بدر الزیادی» عضو ائتلاف سائرون در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه عراق گفت: «گروه‌های سیاسی توافق بر سر اکثر نامزدهای تصدی مسئولیت پست‌های وزارتی را با مصطفی الکاظمی نهایی کردند و اسامی نامزدها یکسره شده است».

وی افزود: «پارلمان روز سه شنبه هفته آینده را برای به رأی گذاشتتن کابینه الکاظمی تعیین خواهد کرد و اگر سه شنبه نشد، روز چهارشنبه این جلسه برگزار می‌شود».

الزیادی تصریح کرد: «البته هنوز تکلیف سه وزارتخانه کشور، دفاع و دارایی نهایی نشده است و اگر طی ساعات آتی توافقی درباره آنها حاصل نشود ترکیب کابینه منهای این سه وزارتخانه ارائه می شود».

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق روز چهارشنبه خبر داد برنامه‌ خود را به ریاست پارلمان ارائه کرده است.

ارسال برنامه‌های کابینه به پارلمان در حالی است که تنها دو هفته تا پایان مهلت «مصطفی الکاظمی» برای تشکیل کابینه عراق باقی مانده است و گفته می‌شود مذاکرات الکاظمی با احزاب سیاسی پایان یافته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: