اصلاح‌طلبان: روحانی «نامزد اجاره‌ای» بود

کدخبر: 2352540

دومین عضو شورای سیاستگذاری شورای اصلاح‌طلبان هم، حسن روحانی را «نامزد اجاره‌ای اصلاح‌طلبان» خواند.

اصلاح‌طلبان چند سال قبل، دولت روحانی را رحم اجاره‌ای خود نامیده بودند اما در هفته اخیر، علی صوفی و سپس محمود میرلوحی صراحتا روحانی را نامزد اجاره‌ای خوانده‌اند صوفی که سابقه وزارت در دولت اصلاحات را دارد، اخیرا گفت اصلاح‌طلبان از سال ۱۴۰۰، دیگر از نامزدهای دست دوم و اجاره‌ای حمایت نمی‌کنند چرا که مردم دیگر به نامزدهای اجاره‌ای رای نمی‌دهند.

پس از صوفی، محمود میرلوحی نیز در گفت‌وگو با سایت دولتی خبر آنلاین تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در سال ۱۴۰۰، کاندیدای اجاره‌ای ندارند.

وی درباره شکاف سران و بدنه اصلاح‌طلبان گفت: بله بین جریان اصلاحات‌ و رای‌دهندگان شکاف ایجاد شده است. این شکاف را شما در اعلام پشیمانی از رای به آقای روحانی می‌بینیدفارغ از اینکه این میزان پشیمانی چقدر بود اما به هر حال این صداها شنیده شد. انتخابات هم نشان داد که همینطور است.

وی افزود: اصلاحات باید اولا سازمان خود را منسجم کند که البته به نظر ما منسجم است. اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بگوید ما در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنیم و لیست نمی‌دهیم اما احزاب می‌توانند لیست بدهند نشانه انسجام جریان اصلاحات بود. برآورد هم درست و دقیق بود. دوستانی مثل آقای کرباسچی و کارگزاران معتقدند اگر آقای خاتمی و دیگران پشت این لیست می‌آمدند اتفاقات دیگری می‌افتاد. با این حال دوستانی که نظر دیگری داشتند می‌گفتند اگر آقای خاتمی هم از لیست حمایت می‌کردند اتفاقی نمی‌افتاد و فقط دو درصد آرا بیشتر می‌شد.

آقای شکوری‌راد، در بعضی جاها کاندیدا هم بود. از تهران تا قزوین که چند نفر از اصلاح‌طلبان کاندیدا بودند رفتند که رای دهند و در انتخابات شرکت کنند. اما برآورد کارشناسی ما این بود که جامعه و اکثریت رای‌دهندگان دیگر همراه نمی‌شوند. مردم فکر می‌کردند با آمدن آقای روحانی و جریان اصلاحات مسائل آنها حل می‌شود، آنها برجام را دیده بودند و فکر می‌کردند که فرصتی برای حل مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و... است. اما دیدند که این‌ها هم افاقه نکرد و مسائل حل نشد. ما گلایه‌ها و شکایات مردم را در هرجایی می‌شنویم و نمی‌توانیم این صداها را کتمان کنیم و نشنویم.

«روزنامه کیهان»

ارسال نظر: