«الکاظمی» برنامه کابینه را به پارلمان فرستاد

کدخبر: 2352525

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق از ارائه برنامه کابینه خود به ریاست پارلمان خبر داد که مقدمه‌ای برای تشکیل جلسه رأی اعتماد است.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در صفحه تویئتر خود نوشت که امروز (پنجشنبه) برنامه‌ خود را به ریاست پارلمان ارائه کرده است.

به نوشته وبسایت شبکه السومریه، او همچنین نوشت که بزودی لیست کامل وزرای کابینه خود را نیز در مدت باقی مانده به پارلمان خواهد فرستاد تا موعد تشکیل جلسه رأی اعتماد مشخص شود.

ارسال برنامه‌های کابینه به پارلمان در حالی است که تنها دو هفته تا پایان مهلت «مصطفی الکاظمی» برای تشکیل کابینه عراق باقی مانده است، برخی منابع آگاه سیاسی عراق می‌گویند که طی دو روز آینده، تکلیف کابینه او مشخص می‌شود بویژه که «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق نیز از روز گذشته وارد رایزنی‌ با احزاب سیاسی کشور برای تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید عراق شده است.

امروزیک منبع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «الاخباریه» گفت که مذاکرات الکاظمی با احزاب سیاسی پایان یافته و تکلیف اغلب وزارت‌خانه‌های کابینه او پس از چندین‌بار تغییر روشن شده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری شبکه «الدجله» به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، نوشت که پارلمان عراق قصد دارد نشست رأی اعتماد به کابینه جدید را یک‌شنبه آتی برگزار کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: