ابلاغ برنامه‌های سال ۹۹ وزارت آموزش و پرورش

کدخبر: 2352494

برنامه‌های وزارت‌ آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ ا جهت اجرا به واحدهای ستادی و ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

برنامه‌های وزارت‌ آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ ا جهت اجرا به واحدهای ستادی و ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

محسن حاجی میرزایی برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ را با توجه به تصویب برنامه‌های زیر نظام‌های شش‌گانه سند تحول در افق ۱۴۰۴ در شورای عالی آموزش ‌و پرورش و ابلاغ آن از سوی رئیس جمهوررا جهت اجرا به واحدهای ستادی و ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

این برنامه‌ها مبنای تدوین برنامه‌های سنواتی وزارت آموزش و پرورش در طول برنامه های ششم و هفتم توسعه هستند.

شایان ذکر است؛برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ با بهره‌گیری از تجربه برنامه سال ۹۸ و درامتداد آن به‌عنوان دومین برنامه این وزارتخانه مبتنی بر زیرنظام‌ها و با تأکید بر ویژگی‌هایی چون نو بودن، تحول‌پذیر، تحقق‌پذیر و فراگیر بودن تهیه و تنظیم شده است.

سیاست‌های سال ۹۹، رویکردها و ویژگی‌های این برنامه اجرای جامع، کامل و متوازن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و برنامه‌های زیر نظام‌های شش‌گانه، توجه ویژه به «بیانیه گام دوم انقلاب» به‌ویژه بخش‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت، توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی درتحقق شعار«جهش تولید»، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و فضای مجازی در تکمیل و تعمیق بخشی به جریان تعلیم و تربیت و ارتقای کیفیت و جایگاه مدارس به‌عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت رسمی عمومی سیاست‌های برنامه سال ۹۹ است.

رویکرد برنامه شامل:

فراهم آوردن زمینه تربیت پذیری دانش آموزان متناسب با اقتضائات فرهنگی اسلامی- ایرانی،

کاهش تمرکز و تصدی‌گری‌های غیر ضرور با واگذاری اختیارات و مسئولیت‌ها به مدیران صف ( استان و منطقه)،

توسعه مشارکت ارکان سهیم و مؤثر درآموزش و پرورش و ارتقای نقش مردم و خانواده‌ها در تعلیم و تربیت،

حاکمیت رویکرد فطرت گرای توحیدی و اخلاق مداری ومدرسه محوری و فراهم آوردن زمینه شوق انگیز برنامه‌های تحولی در مدرسه تأکید دارد.

ویژگی‌های دیگر این برنامه:

تهیه بسته‌های تحولی به‌عنوان مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارهای سند تحول و برنامه زیر نظام‌های شش‌گانه که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش‌های تحول آفرین را دارد و زمینه ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش‌آموزان برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در مدت زمان معین می‌باشد و بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و مؤثر را فراهم می‌کند.

براساس بخشنامه ابلاغی وزیر آموزش وپرورش حوزه های ستادی موظفند دستورالعمل های موردنیاز اجرای فعالیت‌های برنامه‌ها تاپایان تیرماه تهیه وبه استانها ابلاغ کنندوادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها براساس برنامه ابلاغی برنامه‌ها استانی را مطابق با سیاست‌های ابلاغی ومقتضیات استانی تنظیم و تاپایان خرداد ماه سال جاری به مناطق ابلاغ و مناطق و شهرستان‌ها نیز تاپایان تیرماه ۹۹برنامه‌ها وسیاست‌ها را متناسب با مقتضیات محلی به مدارس ابلاغ کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدارس نیز حداکثرباید تا ۱۵شهریورماه ۹۹ براساس ساحت‌های شش گانه تربیت و اهداف دوره‌های تحصیلی وبرنامه درسی برنامه عملیاتی را تهیه کنند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: